زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

زلمی خلیلزاد به کابل رسید

زلمی خلیلزاد به کابل رسید

author avatar
15 Jan 2019 - 20:07
زلمی خلیلزاد به کابل رسید
author avatar
15 Jan 2019 - 20:07

کابل (پژواک، ۲۵ جدی ۹۷): زلمی خلیلزاد نماینده خاص ایالات متحده امریکا برای صلح افغانستان، جهت دیدار با مقامات حکومت افغانستان در خصوص صلح، امروز وارد کابل شد.

این مطلب در خبرنامه اى که از سوی سفارت امریکا مقیم کابل به آژانس خبرى پژواک مواصلت ورزیده، بيان شده است.

منبع مینگارد، قرار است خلیل‌زاد با رئیس جمهور غنی، رئیس اجرائیه عبدالله و رهبران سیاسی ملاقات‌ کرده و در بارۀ مراحل بعدی تلاش‌های ایالات متحده برای حمایت و تسهیل پروسۀ همه‌جانبۀ صلح در افغانستان که باعث توانمند شدن افغان‌ها برای تعین آیندۀ مشترک آن‌ها گردد، بحث و گفتگو کند.

او قبل از رسیدن به کابل، به هند، امارات متحدۀ عربی و چین نیز سفر کرده است.

در خبرنامه افزوده شده است که نمایندۀ خاص زلمی خلیل‌زاد به تلاش‌های خود در زمینۀ هماهنگی با حکومت وحدت ملی افغانستان و سایر مراجع ذیدخل در افغانستان دوام می‌دهد تا پروسۀ صلح که رهبری و مالکیت آن به عهدۀ افغان‌ها باشد، به موفقیت بیانجامد.

منبع مى نويسد که هدف ایالات متحده ترویج گفتگوهای بین‌الافغانی در بارۀ چگونگی پایان دادن جنگ و تشویق احزاب برای اشتراک در مذاکرات است تا موافقۀ سیاسی به‌وجود بیاید که بر اساس آن هر شهروند افغان در برابر قانون دارای حقوق و وجایب مساوی باشد.

منبع خاطر نشان ساخته است که نمایندۀ خاص زلمی خلیل‌زاد طی آخرین سفر خود در ديسمبر تأکید کرد که یگانه راه پایان جنگ، مذاکرات بین همۀ جوانب و با احترام و همدیگر پذیری رسیدن به یک موافقه در بارۀ آیندۀ سیاسی افغانستان است.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر