زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

نامزدان معترض، نتایج اعلام شدۀ ولايت کابل را جعلی و ساختگی خواندند

نامزدان معترض، نتایج اعلام شدۀ ولايت کابل را جعلی و ساختگی خواندند

author avatar
15 Jan 2019 - 17:55
نامزدان معترض، نتایج اعلام شدۀ ولايت کابل را جعلی و ساختگی خواندند
author avatar
15 Jan 2019 - 17:55

کابل (پژواک، ۲۵ جدی ۹۷): ده ها نامزد معترض ولايت کابل، مخالفت شان را در برابر نتایج اعلام شده از سوی کمیسیون مستقل انتخابات اعلام کرده و آنرا جعلی و ساختگی خوانده اند.

این معترضان، امروز در نشست مطبوعاتی، از فیصله گذشته کمیسیون شکايات که آرای کابل را باطل اعلان کرده بود، حمایت کرده و خواهان ابطال آرای کابل شده اند.

عرفان الله عرفان نامزد معترض، ضمن جعلی خواندن لیست نتایج ابتدائی انتخابات ولسی جرگه ولايت کابل گفت که تعدادی از تجارت پیشه ها آرای مردم را خریداری کرده و کمیسیون مستقل انتخابات را متهم به خیانت در پروسه ملی کرد.

وی کمیشنران کمیسیون مستقل انتخابات را تجاران سرنوشت مردم و مردم سالاری خوانده گفت که این کمیشنران، با نامزدان برنده معامله پولی انجام داده که هر رای را در بدل ٢٠٠ الی ٣٠٠ دالر معامله کرده اند.

معصومه توسلی یکی دیگر از نامزدان معترض، ضمن انتقاد از عبدالبدیع صیاد رئیس کمیسیون مستقل انتخابات گفت که حدود یک ماه قبل، صیاد در حضور نامزدان خرید و فروش آرا را توسط کارمندان کمیسیون تائید کرده و براى شان گفته بود که اگر اسناد و شواهد در دست دارید، به کمیسیون شکایات انتخاباتی مراجعه کنید.

وی افزود که کميسیون شکايات خرید و فروش آرا را تائید کرده و گفته بودند که آرای کابل به همین دلیل ابطال اعلان شده است.

توسلی گفت: "اسنادى که در دسترس ما قرار دارد، نشان میدهد که در روز اول انتخابات ٢٨ میزان در بسیاری از مراکز رای دهی، نام کاندیدان از شماره ١١٧ تا شماره ٦٤٩ در اوراق رای دهی وجود نداشته و مردم با نامزدان تماس گرفته می گفتند که نام شما در اوراق رای دهی نیست."

صدیق منصور انصاری نامزد معترض گفت که مردم در انتخابات، به قیمت خون خود راى داده تا سرنوشت خود شان را رقم بزنند؛ اما کمیسیون مستقل انتخابات و دارالانشاى کمیسیون مستقل انتخابات، با معامله کردن آرای مردم با سرنوشت آنها بازی کرده اند.

او علاوه کرد که بارها نهادهای مدنی و کمیسیون شکایات، انتخابات آرای کابل را باطل کرده اند؛ اما دخالت ارگ و معامله های سیاسی در پروسه انتخابات، سبب شده که فساد های انتخاباتی ادامه پیدا کند.

وى افزود که بیش از ١٥ هزار اسناد و شواهد و جود دارد که نشان می دهد در پروسه شمارش آرا و بازشماری آرا تقلب صورت گرفته است.

موصوف در اشاره به بعضی از این تقلب ها گفت که در ولسوالی موسهی کابل، به نفع یک کاندید که هیچ رای نداشت، به نفع آن ٤٠٣ رای شمارش شده و همچنان در ناحیه دوم مرکز کابل، ولسوالی های میربچه کوت، ده سبز، چهارآسیاب، شکر دره و بعضی محلات دیگر، آرای خیالی به نفع کاندید مشخص حساب شده است.

در پایان، معترضین قطعنامه ای را نیز صادر کرده اند که به اساس قطعنامه؛ آنها حمایت شان را از تصمیم گذشته کمیسیون شکایات انتخابات مبنی بر ابطال تمامی آرای کابل، اعلان نموده اند.

login or register a new account.

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر