زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

طالبان قطار اکمالاتی را که از میمنه به مزار بر می‌گشت کمین زدند

طالبان قطار اکمالاتی را که از میمنه به مزار بر می‌گشت کمین زدند

author avatar
16 Jan 2019 - 18:58
طالبان قطار اکمالاتی را که از میمنه به مزار بر می‌گشت کمین زدند
author avatar
16 Jan 2019 - 18:58

ميمنه (پژواک ٢٦ جدى ٩٧): منابع محلی در فاریاب می‌ گویند که قطار اکمالاتی که دو هفته پیش از مزار شریف به میمنه رفته بود، امروز هنگام برگشت از طرف طالبان کمین خورده، متحمل تلفات و ضایعات شده است.

یک منبع معتبر دولتی به آژانس خبرى پژواک گفت که اقطار اکمالاتی امروز از شهر میمنه بسوی مزار شریف در حرکت بود که در مسیر شاهراه ولسوالی های خواجه سبزپوش و شیرین تگاب با کمین طالبان مواجه شده، چهار تانک شان تخریب، حریق و بیش از ده سرباز کشته و زخمی شدند.

منبع تصریح کرد که بخشی از قطار پیش از چاشت امروز از خواجه سبزپوش به شیرین تگاب عبور کرد، اما قسمتی از قطار پس از چاشت در ساحه تپه قشلاق خواجه سبزپوش مورد حمله طالبان قرار گرفت، دو تانک در انفجار ماین و دو تانک دیگر به اثر اصابت توپ ۸۲ سر شانه یی حریق گردید، ۵ سرباز کشته شده و ۷ تن مجروح شدند.

بر بنیاد معلومات منبع، قطار یاد شده در ولسوالی شیرین تگاب نیز با مخالفین درگیر جنگ شده است.

جگرن محمد حنیف رضایی مسوول مطبوعات قول اردوی شاهین به پرسش خبرنگار پژواک وقوع درگیری را در ولسوالی های خواجه سبزپوش و شیرین تگاب تائید کرد، اما از تلفات و ضایعات اظهار بی اطلاعی نمود.

محمد طاهر رحمانی رییس شورای ولایتی فاریاب به پژواک گفت که ۵ تا ۶ عراده تانک شامل قطار در انفجار ماین کنار جاده یی و حمله طالبان تخریب شده، ۷ سرباز جان باختند و بیشتر از آن مجروح گردیده اند.

رحمانی از راه اندازی عملیات های مشترک افغان و ائتلاف بین المللی برای سرکوب طالبان طی دو هفته اخیر در فاریاب ستایش کرد، اما گفت که قرار بود قطار از سوی نیروهای زمینی و هوای ائتلاف اسکورت شود که نکردند.

حاجی امین که خود را مسوول نظامی طالبان در خواجه سبزپوش میخواند، شام امروز به پژواک گفت که چهار تانک دولت را به وسیله انفجار ماین و شلیک راکت از بین بردند و حدود ۲۰ سرباز را کشته و زخمی ساختند، همه در محل افتاده اند.

وی افزود که حمله شان به قطار، گرفت انتقام حمله نیروهای داخلی و خارجی در این ولسوالی که در آغاز هفته جاری صورت گرفت.

به گفته منابع امنیتی در آن ۳۵ طالب کشته، زخمی و اسیر شدند.

در همین حال، ده ها موتر مسافر بری و باربری در دو سوی جنگ گیر مانده اند و از گذراندن امشب در ابراز نگرانی می کنند.

محب الله یکی از مسافرین که از مزار به سوی میمنه می آمد، به پژواک گفت که بیش از دوصد موتر در منطقه قره شیخی در بین جنگ گیر مانده اند.

login or register a new account.

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر