زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

“چين، به حمایت از صلح، ثبات و پیشرفت اقتصادی در افغانستان متعهد است”

“چين، به حمایت از صلح، ثبات و پیشرفت اقتصادی در افغانستان متعهد است”

author avatar
16 Jan 2019 - 15:37
“چين، به حمایت از صلح، ثبات و پیشرفت اقتصادی در افغانستان متعهد است”
author avatar
16 Jan 2019 - 15:37

کابل (پژواک، ۲۶ جدی ۹۷): سفارت چین در افغانستان می گوید که افغانستان، در قدم نخست نیاز مبرم به صلح دارد و کشورش به حمایت از صلح، ثبات و پیشرفت اقتصادی در افغانستان، متعهد مى باشد.

لیوجین سونگ سفیر چین در افغانستان، که امروز در نشستی تحت عنوان پیوستن افغانستان در پروژۀ منطقه‌ ای «ابتکار جاده کمربندی»، صحبت می کرد، گفت که ثبات افغانستان برای چین، با اهمیت است و کشورش برای همکاری به ثبات افغانستان کمک می کند.

وی گفت:«هیچ پیشرفتی بدون صلح ممکن نیست، صلح برای هرچیز مهم است، چین و جامعه جهانی می‌خواهد صلح در افغانستان را برگرداند و برای برگزاری هر نشستی تسهیل کننده آماده‌است، ما جریان‌های سیاسی را برای تسهیل کردن این پروسه تشویق می‌کنیم و به این باور هستیم که گزینه نظامی در افغانستان ممکن نیست و تنها راه حل اقدامات سیاسی است.»

موصوف افزود که به نظر او افغانستان در قدم نخست، نیاز به صلح دارد و پس از تحقق صلح، این کشور می تواند محصولاتش را به کشورهای منطقه و جهان صادر کند و باید تلاش شود که مالیه محصولات صادراتی کاهش یابد.

سفیر چین در افغانستان، با اشاره به اینکه افغانستان و چین بعنوان دو کشور دوست داراى مدنیت مشترک بوده، گفت که کشورش برای رشد اقتصادی افغانستان تلاش می­کند و رشد این کشور، باعث خرسندی چین می­گردد.

این دپلمات کشورچین، با بيان اينکه باعملی شدن پروژه یک کمربند و یک راه، منافع مشترک چین و افغانستان تحقق پیدا می­کند، گفت که در وازه های تجارت میان دو کشور باز می شود و هردو کشور به راحتی می توانند محصولات یکدیگر را صادر و وارد کنند.

وی، با اشاره به اینکه مارکیت چین محصولات معیاری را می پذیرد، از تاجران افغان خواست که محصولات شان را با معیارات بین المللی صادر کنند.

 مریم صافی مسئول نهاد "پژوهش و توسعه" سخنران ديگر اين نشست گفت تحقیقات این نهاد نشان می دهد که با عملی شدن پروژه یک کمربند و یک راه، زمینه تجارت در منطقه و به خصوص صادرات محصولات افغانستان به کشورهای منطقه و جهان فراهم می­گردد.

وی افزود که افغانستان برای وصل پروژۀ یک کمربند و یک راه، نیاز به زیرساخت دارد که باید عملی شود.

«یک کمربند یک راه» طرح تازۀ چین برای بازسازی راه ابریشم درمنطقه است که با عملی شدن آن، چهار و نیم میلیارد جمعیت جهان از آن بهره مند خواهند شد.

ساخت جاده ها، راه آهن، دهلیز هوایی و کشیدن لوله های گاز در ۶۰ کشور جهان، مشمول این طرح استند که هزینه اولیه برای عملی شدن این پروژه، بیش از ۴۰ میلیارد دالر تخمین شده است.

درهمین حال، راه جدید ابریشم که برای تمویل آن یک بانک بزرگ با سرمایه گذاری ۱۰۰ میلیارد دالر از سوی چین ساخته شده است، از مرزهای شمالغرب و جنوب افغانستان می­گذرد.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر