زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

درکندهار، خوست و ننگرهار به حمایت صلح مظاهرات راه اندازی شد

درکندهار، خوست و ننگرهار به حمایت صلح مظاهرات راه اندازی شد

author avatar
17 Jan 2019 - 18:18
درکندهار، خوست و ننگرهار به حمایت صلح مظاهرات راه اندازی شد
author avatar
17 Jan 2019 - 18:18

 کندهار، جلال آباد، خوست (پژواک، ۲۷ جدی ۹۷) : اعضای حرکت مردمی صلح و صدها تن در ولایات کندهار، خوست و ننگرهار، به حمایت صلح مظاهرات را راه اندازی کردند.

افراد متذکره، به تاریخ ۲۷ جدی، طی راه پیمایی های صلح آمیز، از طالبان مسلح و حکومت خواست که ضمن اعلام آتش بس به صلح روی آورند.

صدها مظاهره کننده در جاده مختلف شهرجلال آباد گشت زنی کردند و با سر دادن شعارهای امنیت می خواهیم، صلح می خواهیم، جنگ بس است، آتش بس میخواهیم حکومت افغانستان و طالبان مسلح را به تفاهم ذات البینی ترغیب نمودند.

اطفال یتیم، معلولین، موی سفیدان و جوانان از اشتراک کنندگان این راه پیمایی بودند که همه با یکصدا خواستاراعاده صلح و اعلان آتش بس شدند.

جرنیل زمیندار یکتن از موی سفیدان که باشنده ولسوالی هسکه مینه است اذعان کرد که از چهل سال بدینسو خوشی را ندیده، جنگ ها و غم ها زندگی اش را بی رونق کرده است.

موصوف علاوه نمود: (( به هرکس عذرمیکنیم، به حکومت، خلافت و امارات هر دو تضرع میکنیم و به مهمانان حاضر نیزعذر میکنیم ، به خاطر کسب رضا الله تعالی، ما افغانیم، مسلمان استیم، ما اعمار خانه خود را می خواهیم، جنگ نمی خواهیم.))

 مسعود ساپی مسؤول اتحادیه معلولین ننگرهار که با شماری معلولین به مشایعت مظاهره حضور یافته بود، گفت که قربانیان جنگ صرف افغان ها اند و باید مذاکرات صلح افغان شمول باشد.

نامبرده می گوید که هدف از اشتراک در مظاهره اعاده صلح و اعلان آتش بس از طرف های درگیر در جنگ افغانستان است.

همچنان به ابتکار حرکت مردمی صلح، در شهرخوست نیز مظاهره مشابه راه اندازی شد که صدها تن در آن اشتراک ورزیده بودند.

مظاهره کنندگان درجریان راه پیمایی شان شعارهای ((از طالبان آتش بس می خواهیم، جنگ بس است، فرصت زندگی کردن را از ما نگیرد، ما صلح می خواهیم)) را سر داده بودند.

ثناالله همدرد یکتن از اشتراک کنندگان این حرکت مردمی، به آژانس خبری پژواک گفت که چند بار پیام های نوشتاری و افراد را نزد طالبان گسیل داشته که با دولت افغانستان مذاکرات صلح را انجام دهند، اما آنها هر بار این خواست آنها را رد نموده است.

نامبرده میگوید: ((طالبان با قطر و امریکا ملاقات میکنند، اما منحیث افغان با ما وارد مذاکره نمیشوند، امروز از طالبان این تقاضا داریم که آیا فردا زمام امور را بدوش خواهید گرفت ، محکوم همین مردم خواهند بود یا کس دیگر، ما را طلب کن تا درمورد مذاکرات صلح با هم گفتگو نماییم.))

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر