زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

“موسسات تحصیلات عالی خصوصی در صدد اخذ پول و محصلین در تلاش کسب اسناد اند”

“موسسات تحصیلات عالی خصوصی در صدد اخذ پول و محصلین در تلاش کسب اسناد اند”

author avatar
17 Jan 2019 - 19:55
“موسسات تحصیلات عالی خصوصی در صدد اخذ پول و محصلین در تلاش کسب اسناد اند”
author avatar
17 Jan 2019 - 19:55

کندهار (پژواک، ۲۷ جدی ۹۷): مردم میگویند، موسسات تحصیلات عالی خصوصی به عوض این که در کنار پوهنتون های دولتی در عرصه تحصیلات عالی، خدمات عالی را ارائه کنند، بیشتر شکل تجارتی را اختیار نموده اند.

آنان می افزایند، موسسات تحصیلات عالی در تلاش بدست آوردن پول و محصلین در پی کسب اسناد اند.

در کنار مردم عادی، آراکین دولتی نیز اذعان میکنند که موسسات تحصیلات عالی خصوصی به عوض توجه به معیارهای آموزشی، به اخذ پول بیشتر ارزش قایل میشوند، اما مسؤولین موسسات خصوصی این موضوع را نپذیرفته و می گویند که حکومت به آنها توجه معطوف نمیکند، ور نه خدمات آنها بیشتر معیاری خواهند شد.

در کندهار افزون بر پوهنتون دولتی، موسسات تحصیلات عالی خصوصی میرویس نیکه، بینوا، سبا و ملالی فعالیت دارند که صدها محصل در آن مصروف فراگیری تحصیلات در رشته های طب، اقتصاد، علوم سیاسی و حقوق، کمپیوترساینس و فاکولته های دیگر اند.

مردم در کل ، از کارکرد و عرضه خدمات موسسات تحصیلات عالی خصوصی شاکی اند و می گویند که معیاری نیستند.

محمد عالم که از یک موسسه تحصیلات عالی خصوصی در رشته علوم و حقوق سیاسی فراغت حاصل کرده، میگوید، مشکل عمده در این است که موسسات تحصیلات عالی از سوی افراد تاسیس شده که سابقه اکادمیک و علمی ندارند.

نامبرده به آژانس خبری پژواک گفت که همچو افراد صرف در تلاش بدست آوردن پول میباشند، درحالیکه از یکطرف پول بدست می آورند، باید از جانب دیگر خدمات معیاری را عرضه نمایند.

نامبرده می افزاید که متاسفانه فیس پوهنتون های خصوصی بلند ولی کیفیت آموزش آن پایین است، در پوهنتون های متذکره در کنار دیگران کارمندان دولتی و مسؤولین نیز تحصیلات شان  را ادامه میدهند که تطبیق قانون بر آنها امر دشوار است.

شفیع الله یکتن از محصلین دیگر میگوید که پوهنتون های خصوصی ضمن مشکلات متعدد دیگر، با مشکلات چون نبود ساختمان، استادان، لابراتوار و نیازمندی های دیگر نیز دچار می باشند.

موصوف به پژواک گفت که در برخی پوهنتون چنین جلوه داده میشود که گویا استادان شان درجه ماستری دارند، اما آنها لیسانس میباشند و همچنان فاقد کتابخانه و لابراتوار مجهز نیز اند که نیاز مبرم محصلین پنداشته میشوند.

نامبرده میگوید که شمار زیاد استادان موسسات تحصیلات عالی خصوصی در دوایر دیگر اجرای وظایف میکنند و بسا اوقات به موقع معین و یا هیچ در صنوف حاضر نمی شوند.

افزون براین، نامبرده یاددهانی کرد که نظر به وضعیت اقتصادی عمومی مردم، فیس های پوهنتون های خصوصی نیز بلند است و اکثر اوقات به نام های مختلف نیز از محصلین پول اخذ میکنند.

login or register a new account.

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر