زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

محمد حنیف اتمر برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد

محمد حنیف اتمر برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد

author avatar
18 Jan 2019 - 15:32
محمد حنیف اتمر برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد
author avatar
18 Jan 2019 - 15:32

کابل (پژواک، ۲۸ جدی ۹۷): تیم صلح و اعتدال به رهبری محمد حنیف اتمر مشاور پیشین امنیت ملی افغانستان ضمن ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری، وعده سپرد که در قانون اساسى تغيیر خواهد آورد.

محمد حنیف اتمر، محمد یونس قانونی با معاونيت اول رياست جمهورى و حاجی محمد محقق با معاونيت دوم امروز رسماً در یک تکت انتخاباتی وارد رقابت‌ های انتخابات ریاست جمهوری شدند.

اعضای تیم صلح و اعتدال امروز در کابل ضمن امضا موافقت نامه ایجاد این تیم برنامه های شان را همه گانی ساختند.

اتمر گفت: «به علت بی ‌کفایتی حکومت فعلی، با چهار خطر حیاتی روبرو شدیم که دفع این چهار خطر به هدف ما مبدل شده است.»

او تداوم جنگ تحمیلی و ظالمانه بر ملت افغانستان، رقابت‌های بین‌المللی و بی‌ ثباتی که امکان جنگ نیابتی را در کشور ممکن می ‌سازد، فقر و محرومیت و ناتوانی حکومت از چالش های موجود یاد کرده افزود:«حکومت موجود تنها توان این را ندارد که این خطرات را دفع کند، بلکه هر روز فرصت‌های طلایی را از دست می ‌دهد.»

موصوف احیای وحدت ملی، صلح، امنیت، عدالت و حقوق بشر، حکومت داری خوب، مبارزه با فقر و همکاری با کشورهای منطقه و جامعه بین المللی را از جمله اهداف تیم صلح و اعتدال یاد کرد.
وی گفت، اولین محوراین تیم احیای وحدت ملی است که آن را یک وجیبه اخلاقی نه، بلکه یک رسالت تاریخی به خاطر بقای ملت میداند.

او افزود: «چهار موضوع سبب نگرانی ما و باعث تضعیف این کشور شده است. اول، انحصار یک گروه کوچک بر روند تصمیم گیری در مورد سرنوشت یک ملت بزرگ، دوم، هیچ نوع تلاشی که امید ایجاد کند که مشارکت واقعی سیاسی را تمثیل کند، در آجندای رهبری فعلی حکومت قرار ندارد، سوم، تقسیم غیر عادلانه فرصت های اقتصادی که بر اساس روابط و سلیقه های خاص سیاسی صورت گرفته است و چهارم ترویج فرهنگ توهین و اهانت است که در نظام و روابط سیاسی رهبری حکومت فعلی ما متا سفانه بسیار مایوس کننده دیده می شود.»

به گفته وی، تیم صلح و اعتدال این وضعیت را تغییر خواهد داد و با توکل بر خداوند با تمام توان به مشارکت مردم افغانستان در یک نظام مشورتی واقعی و حقیقی معتهد می باشد.

اتمر در ادامه گفت: «این حق ملت است که در مشوره شریک باشند و در نظام مشارکت داشته باشند و سرنوشت خود را خودشان رقم بزنند. ما متعهد به توسعه عدالت اجتماعی هستیم، لذا با اتکا به عقاید مقدس اسلامی در روشنایی جهاد و مقاومت و توجه به ارزش ‌های عالی افغانستان گام بر می داریم.»

به گفته اتمر، آموزش و پرورش را تهداب اعتماد ملی قرار خواهند داد.

او می گوید که تیم وی بر آوردن صلح متعهد است و در این راه تلاش خواهد کرد.

اتمر در خصوص آوردن امنیت گفت: «سیاسی سازی ارگان ‌های امنیتی و دفاعی باید پایان یابد، پالیسی تقاعد زود هنگام باید برداشته شود، قوای هوایی و دفاع هوایی مجدد به میان بیاید، همکاری ما با جامعه جهانی نهایت مستحکم شود و به مردم خود اتکا بکنیم، مردم و مردمی سازی امنیت در سرلوحه برنامه ما است.»

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر