زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

احمدولی مسعود برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد

احمدولی مسعود برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد

author avatar
19 Jan 2019 - 15:58
احمدولی مسعود برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد
author avatar
19 Jan 2019 - 15:58

کابل(پژواک،۲۹جدی۹۷): احمدولی مسعود به عنوان یازدهمین نامزد انتخابات ریاست جمهوری، با دو معاونش، امروز در کميسيون انتخابات ثبت نام کرد.

 در تکت انتخاباتى احمد ولی مسعود، داکتر فریده مهمند وزیر پیشین تحصیلات عالی به حیث معاون اول و داکتر عبداللطیف نظری رییس موسسه تحصیلات عالی خصوصی غرجستان، به حیث معاون دوم، شامل مى باشند.

احمد ولى مسعود، برادر احمد شاه مسعود قبل ازاين، به حيث سفير افغانستان درانگلستان و همچنان رییس بنیاد "احمد شاه مسعود "قهرمان ملی" کار کرده است .

وى به زبان های پشتو، دری و انگلیسی تسلط دارد.

مسعود، امروز درنشست مطبوعاتی  گفت که تیم وفاق ملی، متشکل ازحوزه وسیع جهاد ومقاومت، جریان های روشنفکری، علما، نهادهای مدنی، نیروها و شخصیت های ملی و نسل جوان امروز؛ با شعار "تغییر" وارد میدان رقابت های انتخابات ریاست جمهوری شده است.

وی افزود که تکت تیم وفاق ملی، متشکل از شش چهره بوده که سه تن آن امروز به کمیسیون مستقل انتخابات به حیث نامزد ریاست جمهوری و دو معاونش ثبت نام کرد و سه تن دیگر شان، بعدا به عنوان صدراعظم و معاونین آن معرفی خواهند شد.

وی به این باور است که  ساختار نظام ریاستی با عث بیعدالتی، فساد ساختاری و عقب ماندگی کشور شده و این نظام نیاز به تغییر دارد.

او افزود: "یکی از اهداف اساسی تیم وفاق ملی، تغییر ساختار نظام از ریاستی به صدارتی است که دارای یک رئیس جمهور و صدراعظم می باشد."

موصوف دربخشى ازصحبت هايش گفت که در طول ١٧ سال گذشته، یکی از مشکلات اصلی این بوده که تنها رئیس جمهور تصمیم می گرفت  و سرانجام کشور را به بحران کشانید.

اين نامزد انتخابات رياست جمهورى، به این باور است که مردم باید در تصمیم گیری شریک ساخته شوند و توزیع قدرت باید به شکل عادلانه صورت گیرد.

وی، مدیریت کمیسیون مستقل انتخابات را در برگزاری انتخابات ولسی جرگه ضعیف عنوان کرده، گفت که کمیسیون نتوانست به گونه لازم انتخابات ولسی جرگه ۲۸ و ۲۹ میزان را برگزار کند و باید در کمیسیون‌ انتخابات تغییرات به وجود بیاید.

پیش ازاین؛ داکتر زلمی رسول با شعار«وحدت ملی، عدالت، امنیت، صلح، اعتدال و برابری»ِ؛ عبداللطیف پدرام با شعار «آزادی، عدالت و امنیت»؛ محمد حکیم تورسن با شعار «ما عمل می کنیم، شعار نمی دهیم»؛ سید نورالله جلیلی؛ عنایت الله حفیظ؛ فرامرز تمنا؛ شهاب حکیمی و محمد حنیف اتمر با شعار «صلح و اعتدال»، گلبدين حکمتيار رهبرحزب اسلامى افغانستان براى نامزدى در انتخابات رياست جمهورى ٢٩سرطان ١٣٩٨ثبت نام کرده اند.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر