زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

قراردادهای عرضۀ خدمات صحی اساسی و شفاخانه ای ۲۳ ولایت امضاء شد

قراردادهای عرضۀ خدمات صحی اساسی و شفاخانه ای ۲۳ ولایت امضاء شد

author avatar
19 Jan 2019 - 14:18
قراردادهای عرضۀ خدمات صحی اساسی و شفاخانه ای ۲۳ ولایت امضاء شد
author avatar
19 Jan 2019 - 14:18

کابل (پژواک، ٢٩ جدی ۹۷): وزارت صحت عامه، با امضاى قراردادهای عرضۀ خدمات صحی اساسی و شفاخانه ای، به ارزش ۲۳۷ میلیون دالر امریکایی در٢٣ ولايت گفت که اگر موسسه تطبیق کننده، خدمات معيارى انجام ندهد، قرارداد آن فسخ شده و تحت پیگرد قرار خواهد گرفت.

قراردادهای عرضه خدمات صحی اساسی(BPHS) و شفاخانه ای(PHS)، امروز با حضور وزیر صحت عامه، نماینده گان موسسات کمک کننده، رؤسای ولایتی وزارت صحت عامه و نمایندگان موسسات تطبیق کننده، در کابل به امضا رسید که براساس این قراردادها، در تمامی مراکز صحی ۲۳ ولایت کشور، خدمات صحی اساسی و شفاخانه ای در سه سال آینده تطبیق خواهد شد.

به گفته مسئولان وزارت صحت عامه کشور، هزینه این پروژه ها که از سوی اتحادیه اروپا، موسسه (USID) و بانک جهانی تمویل می شود، در ولایت های ارزگان، بادغیس، پکتیا، پکتیکا، زابل، سمنگان، کندز، کندهار، بغلان، بلخ، تخار، جوزجان، غور، نورستان، دایکندی، فاریاب، فراه، کنر، لغمان، لوگر، میدان وردک، بامیان و ولسوالی های کابل تطبیق خواهد شد.

داکتر فیروز الدین فیروز وزیرصحت عامه، درمراسم امضاى این قراردادها گفت که برای جلب کمک های موسسات کمک کننده، در روند تطبیق پروژه ها شفافیت، حسابدهی و پاسخگویی باید وجود داشته باشد.

وی افزود که شیوه تطبیق پروژه ها، ازمدیریت پروژه به مدیریت اجرآات قراردادها تغییر کرده است، که به اساس این شیوه، اجرآات موسسه تطبیق کننده مورد بررسی قرار می گیرد؛ اگر موسسه تطبیق کننده مطابق به معیارهای قرارداد، اجرآات لازم را انجام داده باشد، هزینه پروژه به شکل مداوم ومطابق به قرارداد پرداخت خواهد شد.

موصوف گفت که در صورت عدم اجراآت معیارهای قرارداد از سوی موسسه تطبیق کننده، قرارداد آن در ظرف دوماه فسخ شده، قرارداد کننده از لیست حذف و مورد پیگرد قرار خواهد گرفت، که جریمه مالی و مجازات نیز در پی دارد و قرارداد، فسخ شده به موسسه دیگری در ولایت همجوار آن، داده خواهد شد.

داکتر فیروز درادامه گفت که موسسات تطبیق کنندۀ  اين پروژه ها، موسسات خیریه غیر دولتی اند که در سیستم دولت راجستر بوده و در پی منفعت شخصی شان نیستند.

وی افزود که براساس این قراردادها ۳۷۵ باب مرکز صحی دیگر در سراسر کشور نیز اعمار خواهد شد که خدمات صحی در تمام مراکز دولتی برای تمام مردم عرضه خواهد شد و توجه بیشتر به نوزادان، مادران حامله، سوء تغذی، معلولین و معیوبین خواهد شد.

اين مقام بلندپايه وزارت صحت عامه علاوه کرد که قراردادهای عرضۀ خدمات صحی ولایات باقی مانده، در مرحله تدارکاتی قرار دارد که در هفته آینده به ارزش ۱۰۵میلیون دالر امریکایی به امضاء خواهد رسید.

فرهاد پیمان نماینده یکی از موسسات تطبیق کننده به پژواک گفت: "ما متعهد هستیم که مطابق به معیارهای قرارداد، خدمات صحی را در مناطق دوردست و ناامن کشور برای مردم برسانیم."

داکترهمایون صافی نماینده دیگر از يک موسسۀ تطبیق کننده، ضمن تعهد از تطبیق پروژه گفت که این پروژه ها متضمن تداوم عرضۀ خدمات صحی در سال های آینده است.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر