زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

کاری دو پروژه در سمنگان تکمیل و به بهره برداری سپرده شد

کاری دو پروژه در سمنگان تکمیل و به بهره برداری سپرده شد

author avatar
19 Jan 2019 - 14:27
کاری دو پروژه در سمنگان تکمیل و به بهره برداری سپرده شد
author avatar
19 Jan 2019 - 14:27

ایبک)پژواک، ۲۹ جدی۹۷(: دو پروژۀ عام المنفعه به هزینه بيش از ۳۰ میلیون افغانی، در ولایت سمنگان به بهره برداری سپرده شد و به ده ها خانواده نيازمند دراين ولايت کمک صورت گرفت.

 رحمت الله صیفی رئیس حوزه دریایی خلم ایبک گفت که این پروژه ها شامل تحکیم سواحل دریا درمسجد حضرت ابوبکر صدیق، منطقه دره ژوندون وترمیم بازسازی سربند وکانال آب زراعتی حاجی ملا چاری قریه دلخکی ایبک مرکز ولایت سمنگان است، که هزینۀ آن از سوی  وزارت انرژی و آب، و بانک جهانی پرداخت شده است.

به گفته او، پروژه اولی؛ شامل تحکیم سواحل دریا در قریه مسجد ابوبکر صدیق منطقه دره ژوندون ایبک است  که به ارزش۲۶ میلیون و ۳۰۰ هزار افغانی به طول ۸۶۷ مترسواحل دریا به ارتفاع ۳متربه شکل اساسی وپخته کانکریت ریزی شده، که حدود ۸۵۰ فامیل از آن بهره مند شده و ده ها منزل رهایشی، زمین زراعتی وباغی از تخریب  سیلاب موسمی محفوظ گردیده است.

صیفی افزود که پروژه  دومی، ترمیم و بازسازی سربند کانال آب زراعتی حاجی ملا چاری قریه دلخکی است که به ارزش ۴ میلیون و ۳۰۰ هزار افغانی به طول ۱۲متر سربند ترمیم و بازسازی و به طول ۳۰ متر دیواراستنادی به منظور تحکیم سربند به شکل اساسی وپخته اعمار شده، که با تکمیل این پروژه مشکلات حدود ۲۰۰جریب زمین زراعتی وباغات مرفوع گردیده است.

از سويی هم باشندگان منطقه دره ژوندون، از تکمیل شدن پروژه تحکیم سواحل دریا اظهار خوشی کردند.

عبدالرحیم باشنده این منطقه به پژواک گفت: "وقتیکه سواحل دریا تحکیم نبود، همه ساله درموسم بارندگی که سیلاب ها به دریا سرازیر میشد و ده ها منزل رهایشی و زمین های زراعتی را تخریب نموده و باشندگان محل به مشکلات جدی مواجه میشدند که حالا این مشکل حل گردید."

مسئولین ریاست حوزه دریای خلم ایبک  می گویند که همین حالا، کار روی  ۵ پروژه دیگر که  شامل تحکیم سواحل دریا  به طول ۳۵۳۰ متر میباشد، به ارزش بیش از ۱۰۰ میلیون افغانی در دو طرفه سواحل دریا در منطقه تحت حقان، مسجد کلان و مدرسه منطقه دره ژوندون ایبک جریان دارد.

برپایه معلومات مسئولین،۹۰ الی ۹۸ فیصد کار این پروژه ها تمام شده که عنقریب به بهره برداری سپرده خواهند شد.

طبق يک خبرديگر، براى ده ها خانوادۀ نيازمند در ولايت سمنگان، پول نقد و مواد غیرغذايی  توزيع گرديد.

 به گفتۀ سید کمال حسینی آمر مهاجرین سمنگان، اين کمکها براى ٧٧ خانواده اى که از اثر شدت جنگ میان  طالبان و نیروهای امنیتی از ولسوالی دره صوف پائین به شهر ایبک بيجا شده بودند، توزیع گردید.

بربنياد معلومات منبع، موسسه اکتید برای ٦ خانواده ٦-٦ هزار و براى متباقى(٧١ خانواده) ١٢-١٢ هزار افغانى پول نقد توزيع کرد.

از سويی هم موسسه داکا برای این خانوده ها یک - یک بسته صحی شامل ١٥قلم مواد غیرغذايی (دو نوع صابون، بشکه پلاستیکی، کریم دندان، بکس، چراغ دستی، وغیره) را کمک نمود.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر