زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

داکتر عبدالله عبدالله منحيث نامزد انتخابات رياست جمهورى ثبت نام کرد

داکتر عبدالله عبدالله منحيث نامزد انتخابات رياست جمهورى ثبت نام کرد

author avatar
20 Jan 2019 - 12:32
داکتر عبدالله عبدالله منحيث نامزد انتخابات رياست جمهورى ثبت نام کرد
author avatar
20 Jan 2019 - 12:32

کابل (پژواک، ۳۰ جدی ۹۷): تیم "ثبات و همگرایی" به رهبری داکتر عبدالله عبدالله به عنوان سیزدهمین نامزد انتخابات رياست جمهورى، امروز در کميسيون انتخابات ثبت نام کرد.

داکتر عبدالله عبدالله به حیث نامزد ریاست جمهوری، عنایت الله بابر فرهمند به حیث معاون اول و اسدالله سعادتی به حیث معاون دوم، قبل از ظهر امروز رسماً در یک تکت انتخاباتی ثبت نام کردند.

داکتر عبدالله عبدالله در سال ۱۳۵۵ از "لیسه نادریه" فارغ و با سپری کردن امتحان کانکور، وارد پوهنځی طبی کابل شد و در زمستان ۱۳۶۲ از پوهنتون فارغ گردید.

وى، پس از فروپاشی تحریک طالبان، در ۱۳۸۰ سمت وزارت خارجۀ ادارهء موقت در دوره انتقالی را داشت. او در سال ۱۳۸۸ با شعار "تغییر و امید" نامزد انتخابات ریاست جمهوری شد؛ اما حامد کرزى به عنوان رييس جمهور برندۀ اين انتخابات گردیدد.

همچنان، عبدالله در سال ۱۳۹۲ بار دیگر نامزد ریاست جمهوری شد. اين انتخابات به دور دوم رفت و در دور دوم، عبدالله و محمد اشرف غنى رييس جمهور کنونى به عنوان نامزدان پيشتاز به مبارزات انتخاباتى پرداختند؛ اما انتخابات بنا بر مشکلاتى به بن بست رفت و سرانجام به اساس يک موافقتنامه سياسى ميان اين دو نامزد پيشتاز، حکومت وحدت ملى تشکيل شد؛ اشرف غنى رييس جمهور و عبدالله رييس اجرايى اين حکومت اعلام و تا حال کار کردند.   

داکتر عبدالله، امروز قبل از ثبت نام به عنوان نامزد رياست جمهورى، در نشست خبری در کابل گفت که او نامزد حزب جمعیت اسلامی افغانستان است.

موصوف گفت که عنايت الله بابر فرهمند معاون اول او از حزب جنبش ملى اسلامی، و اسدالله سعادتى معاون دوم او مربوط حزب وحدت اسلامی می باشد.

او افزود که تيم ثبات و همگرايى، برعلاوه رییس جمهور با دو معاون، چون حکومت وحدت ملى، رییس اجرایی با دو معاون نيز خواهد داشت.

داکتر عبدالله گفت که اين تيم، با تکت هاى ديگرى در انتخابات رياست جمهورى رقابت سالم خواهد کرد و مصالح ملی کشور و منافع مردم را در نظر خواهد گرفت.

وی افزود که از قبل خواهان تغيير نظام سياسى با در نظرداشت قانون اساسى کشور مى باشد. 

داکتر عبدالله گفت که خواهان صلح در کشور مى باشد؛ اما صلح با عزتى را می خواهد که در آن دیدگاها، دستاوردها و خواسته های جوانان، زنان، کودکان، قربانیان حوادث، معلولین و تمام اقشار در نظر گرفته شود.

ستر جنرال عبدالرشید دوستم رهبر جنبش ملى اسلامی افغانستان، در این نشست گفت که اگر نتایج انتخابات با آرای شفاف مردم افغانستان اعلان شود، این بار تیم ثبات و همگرایی برنده خواهد شد.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر