زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

قطار برگشته از میمنه به مزار بار سوم مورد حمله طالبان قرارگرفت

قطار برگشته از میمنه به مزار بار سوم مورد حمله طالبان قرارگرفت

author avatar
20 Jan 2019 - 17:13
قطار برگشته از میمنه به مزار بار سوم مورد حمله طالبان قرارگرفت
author avatar
20 Jan 2019 - 17:13

میمنه (پژواک،٣٠جدى٩٧): منابع محلی در فاریاب می گویند که قطار برگشته از شهر میمنه به مزارشريف، براى سومين بار مورد حملۀ طالبان مسلح قرار گرفته است.

آق محمد نوری عضو شورای ولایتی فاریاب، به آژانس خبرى پژواک گفت که اين قطار اکمالاتی چهار روز قبل، شهرمیمنه را به مقصد رسيدن به شهرمزارشريف ترک کرد؛ اما در ولسوالی های خواجه سبزپوش و شیرین تگاب، با دو کمین طالبان برخورد و شام دیروز در مربوطات ولسوالی های قرمقول و اندخوی نیز مورد حمله قرار گرفت، که تلفات و خساراتی را متحمل شدند.

نوری افزودکه براساس معلومات مسئولین امنیتی، دراين حادثه ۳ واسطه نقلیه به شمول تانک، تانکر و رینجر در انفجار ماین و اصابت راکت، از بین رفته یک سرباز کشته شده و دو تن دیگر زخم برداشتند.

وی از وضعیت خراب امنیتی درفاریاب ابراز نگرانی نموده افزود: "طی چهار روزی که قطار از میمنه بیرون شده تا اندخوی، بیش از ۵۰ عراده تانک و وسایط اکمالاتی توسط طالبان از بین برده شد، ده ها سرباز و افسر کشته و زخمی شدند، شاهراه به طور کامل در کنترول مخالفین قرار دارد، شهر میمنه محاصره است، ولسوالی ها سقوط کرده و اکنون جنگ در امتداد شاهراه ترانزیتی و بندر تجارتی آقینه رسیده؛ اگر حکومت مرکزی توجه جدی نکند، عملیات تصفیوی و سرکوب مخالفین را روی دست نگیرد، وضعیت در فاریاب به خصوص در اندخوی و آقینه، غیر قابل کنترول خواهد شد."

اما یک عضو دیگر شورای ولایتی که نخواست نامش فاش گردد گفت که در کمین طالبان بالاى اين قطار، ۴ عراده وسایط تخریب شده، بیش ازده نیروی امنیتی و ۱۵ طالب مسلح کشته و زخمی شدند؛ چندین منزل مسکونی در امتداد سرک خساره مند گردیده؛ اما به افراد ملکی آسیب نرسیده است.

سلطان محمد سنجر ولسوال اندخوی، جنگ بین نیروهای شامل قطار ومخالفین در دو منطقه بیشکینت و تواچی خانه این ولسوالی را تایید کرد؛ اما از تلفات و خسارات وارده اظهار بی اطلاعی نمود.

طالبان تا کنون در مورد جنگ و تلفات افراد شان چیزی نگفته اند. 

درعين حال، قول اردوی ۲۰۹ شاهین، امروز با نشر خبرنامه اى، از قول جنرال ولی محمد احمد زی قوماندان قول اردو گفته است که در دشت فیض آباد، ۲۷ عراده واسطه نقلیه از بین رفته است و با افرادى که سهل انگار کرده اند، مطابق قانون برخورد میشود.

احمدزی گفته است که: "تمام تدابیر امنیتی و تکتیکی برای عبور قطار اکمالاتی از میمنه به جوزجان در نظر گرفته شده بود و اینکه چگونه یک بخش از قطار اکمالاتی در برگشت دچار مشکل میشود، که در نتیجه منجر به حریق شدن ۲۶ عراده وسایط نظامی میگردد، سوال برانگیز است."

وی تاکید کرده است که عملیات های نیروهای امنیتی را بالای لانه های تروریستان شدت بخشیده و برای سر کوب تروریستان، از تمام امکانات بهره میگیرند.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر