زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

محمد اشرف غنى به حيث نامزد انتخابات رياست جمهورى رسماً ثبت نام کرد

محمد اشرف غنى به حيث نامزد انتخابات رياست جمهورى رسماً ثبت نام کرد

author avatar
20 Jan 2019 - 15:09
محمد اشرف غنى به حيث نامزد انتخابات رياست جمهورى رسماً ثبت نام کرد
author avatar
20 Jan 2019 - 15:09

کابل (پژواک، ۳۰ جدی ۹۷): محمد اشرف غنی به عنوان چهاردهمین نامزد انتخابات رياست جمهورى، امروز با دو معاونش صالح و دانش، در کميسيون انتخابات رسماً ثبت نام کردند.

 در تکت انتخاباتى محمد اشرف غنی، امرالله صالح به حیث معاون اول؛ و محمد سرور دانش به حیث معاون دوم، شامل مى باشند.

غنی، از لیسه حبیبیۀ کابل فارغ گردیده و از پوهنتون امریکایی در بیروت، لیسانس و ماستری را در رشتۀ علوم سیاسی به دست آورده است.

او در سال ۱۳۵۶ از پوهنتون کلمبیا در امريکا ماستری دوم را در رشتۀ روابط بین الملل و از همین پوهنتون دکتورای خویش را در رشته مردم‌شناسی اخذ نمود.

موصوف در پوهنتون اورهوس دنمارک و بین سال‌های ۱۳۶۲-۱۳۷۰ در پوهنتون‌های معتبر امریکا از جمله بریکلی و جانزهاپکنز به صفت استاد ایفای وظیفه نموده، در سال ۱۳۷۰ به حیث مشاور ارشد در بانک جهانی، مشاور ارشد نمایندۀ خاص سازمان ملل متحد، در سال ۲۰۰۲ به حیث وزیر مالیه، رییس پوهنتون کابل، در سال ۲۰۱۰ میلادی مسئول روند انتقال مسئولیت‌های امنیتی از نظامیان خارجی به نیروهای افغان، و در سال ۱۳۹۳ و پس از انتخابات دور دوم ریاست جمهوری، به عنوان رئیس جمهور منتخب افغانستان تعیین شد.

محمد اشرف غنی، امروز پس از ثبت نام بعنوان نامزد انتخابات رياست جمهورى به رسانه ها گفت: "پیشنهاد صلح برای نخستین بار از آدرس حکومت من صورت گرفت و این تیم، متعهد به صلح است و ما صلح می آوریم، تیم ما تعهد می کند که بالای نیروهای امنیتی با وقار، هیچ نوع معامله صورت نخواهد گرفت."

وی افزود: "بزرگترین قوم، قشر فقیر کشور است که این قوم در هرکوچه، منطقه و لایت کشور وجود دارند، که ختم گرسنگی، شعار تیم و خدمت و رسیدگی به آنها، از تعهدات تیم ما است."

موصوف گفت که کمیسیون مستقل انتخابات، کمیسیون شکایات انتخاباتى و نهادهای ناظر بر انتخابات، نیاز به اصلاحات دارند و اصلاحات صورت خواهد گرفت.

غنی درادامه علاوه کرد که دفاع از قانون اساسی و استقلال کشور، از اهداف اساسی تکت انتخاباتی آنها است و تا صدمین سالروز استقلال کشور، باید به تمام دنیا نشان داده شود که افغان ها یک ملت واحد مى باشند.

امرالله صالح، دلیل پیوستنش به تکت انتخاباتی اشرف غنی را دولت سازی، جانشین ساختن کفایت ملی به جاى تقسیم نامشروع و مصلحتی قدرت، مشروعیت بخشیدن به دستگاه عدلی و قضایی، عنوان کرد.

همچنان، به پایان رساندن رفتار فرعون‌گونۀ شماری از مقامات دولتی با ملت، تحکیم ادارات دولتی و از بین بردن فاصله بین اداره دولتی و مردم، ایجاد رابطۀ بهتر ملت با دولت، داشتن دولت یک صدا،  پایان دادن به تهاجم بالای هویت کشور و مرهم‌گذاری به زخم‌های مردم، از جمله مواردى است که صالح از آنها به عنوان معامله با اشرف غنی یاد کرد.

ازسويى هم سرور دانش معاون دوم رياست جمهورى طى صحبتى گفت: "ما در دورۀ گذار از بحران‌های متوالی دهه‌های گذشته قرار داریم و هنوز تحت فشار روانی گذشته‌های تلخ و غمبار تاریخ این سرزمین هستیم. هنوز بحران پایان نیافته است و ما هنوز در یک چرخه از دشواری ها و چالش های رنگارنگ به سر می‌بریم."

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر