زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

منبع: صلاح الدین ربانی از حدود بیست روز بدینسو به وزارت امور خارجه نرفته است

منبع: صلاح الدین ربانی از حدود بیست روز بدینسو به وزارت امور خارجه نرفته است

author avatar
20 Jan 2019 - 15:56
منبع: صلاح الدین ربانی از حدود بیست روز بدینسو به وزارت امور خارجه نرفته است
author avatar
20 Jan 2019 - 15:56

کابل (پژواک، ۳۰ جدی ۹۷): یک منبع اذعان میکند که صلاح الدین ربانی وزیر امور خارجۀ کشور، از بیست روز بدینسو در وزارت حضور نیافته و مصروف پیشبرد امور حزب جمعیت و انتخابات است.

اما وزارت امور خارجه، این اظهارات را بی بنیاد می خواند.

یک منبع در وزارت خارجه، به شرط فاش نشدن نامش، به آژانس خبری پژواک گفت که صلاح الدین ربانی سرپرست این وزارت، از ۲۰ روز بدینسو، به وزارت نیامده است.

به قول وی، صلاح الدین ربانی ریاست حزب جمعیت اسلامی را نیز به عهده دارد، طی ایام متذکره در جلسات کابینه نیز اشتراک نورزیده است؛ زیرا به روز نشست های کابینه، نشست های حزب جمعیت نیز تدویر می يابد.

این درحالی است که صلاح الدین ربانی، امروز در نشستى که به مناسبت نامزدی رییس جمهور اشرف غنی و داکترعبدالله عبدالله برگزارشده بود، حضور داشت.

اما صفت الله احمدی سخنگوی وزارت امورخارجه، این اظهارات را رد نموده و گفت که صلاح الدین ربانی، طی بیست روز، در بسا نشست های کابینه اشتراک ورزیده است.

نامبرده افزود که در این مدت، از این جهت در برخی جلسات کابینه اشتراک نداشت که در یک نشست، به سمرقند رفته بود.

به قول موصوف، ممکن سرپرست وزارت امور خارجه، در نشست های منطقوی و نشست های مهم اشتراک نموده باشد و در نشست های کابینه و یا شورای وزیران اشتراک نکرده باشد، ولی حتماً معاون وزارت امور خارجه به آن اعزام شده است.

موصوف علاوه کرد که ربانی، در اوقات غیررسمی در جلسات جمعیت اشتراک میورزد.

بر بنیاد گزارش ها، به تاریخ ۲۳ جدی، وزرای خارجۀ افغانستان، هند و کشورهای آسیایی میانه، در شهر سمرقند ازبکستان با هم دیدارنمودند، که صلاح الدین ربانی سرپرست وزارت امور خارجۀ افغانستان نیز در آن اشتراک ورزیده بود.

اما احمدی سخنگوی وزارت امور خارجه، در مورد اشتراک وزیر امور خارجه در تیم انتخاباتی داکترعبدالله عبدالله گفت که نامبرده، امروز صرف در نشست هوتل کانتیننتال حضور داشت و به کمیسیون مستقل انتخابات نرفته بود.

همچنان در صفحه انترنیتی دفتر ریاست جمهوری درج است که به تاریخ شش جدی، به ریاست محمد اشرف غنی نشست کابینه تدویر شده بود؛ اما سرپرست وزیر امور خارجه در تصویر دیده نمیشود.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر