زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

حزب “حرکت اسلامی ثبات افغانستان” اعلام موجوديت کرد

حزب “حرکت اسلامی ثبات افغانستان” اعلام موجوديت کرد

author avatar
21 Jan 2019 - 15:04
حزب “حرکت اسلامی ثبات افغانستان” اعلام موجوديت کرد
author avatar
21 Jan 2019 - 15:04

کابل(پژواک، اول دلو۹۷): حزب "حرکت اسلامی ثبات افغانستان"، اعلام موجوديت نموده خاطرنشان ميکند که براى تحکيم وحدت ملى و مبارزه با نابسامانی هاى موجود در کشور، تلاش خواهد کرد.

سید ابراهیم کامل رییس حزب حرکت اسلامی ثبات افغانستان، امروز در مراسم اعلام موجوديت اين حزب در کابل گفت که هدف از تشکيل این حزب، ايجاد یک حزب همه شمول است که متفاوت با دیگر احزاب باشد و در این حزب، بيشتر جوانان و زنان نقش برجسته خواهند داشت. 

او افزود که حزب حرکت اسلامی ثبات، در راستاى تقويت وحدت ملى، از بين بردن فساد اداری و تعصبات قومی و لسانی، جلوگیری از مداخله کشورهای همسایه در امور افغانستان و احقاق حقوق زنان و اطفال تلاش خواهد کرد.

وى گفت که حزب حرکت اسلامى ثبات افغانستان، از ميان مردم برخاسته و به آرمان های مردم پايبند خواهد ماند.

به گفته او، اين حزب در انتخابات سهم فعال ایفا خواهد کرد. او از تمام مردم خواست تا در انتخابات شرکت کرده و به نامزد دلخواۀ شان رای بدهند.

قرار است انتخابات رياست جمهورى، در ٢٩ سرطان سال آينده راه اندازى شود.

کامل، صلح بین الافغانی را یگانه  راه بیرون رفت از بحران کنونی در کشور خواند و گفت تا زمانی که خود افغان ها در کنارهم ننشینند و برای خاتمه جنگ کار نکنند، هیچ کشور دیگر برای صلح افغانستان کار صادقانه نمى کند.

او از رهبران، احزاب سیاسی و بزرگان قومی خواست تا به صورت مستقیم، با مخالفان مسلح در تماس شوند و گفتگوهای صلح را مستقلانه پیش ببرند.

امان رحمانی معاون حزب حرکت اسلامی ثبات افغانستان، در نشست امروز گفت که این حزب، ارزش های جهاد را حفظ و ارزش های حقوق بشری را در اولویت کار خود قرار می دهد.

به گفته او این حزب، در مقطع حساس و تاریخی کشور، به منظور تنظیم روند سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی کشور، پا به عرصۀ وجود گذاشته و با مساعی مشترک سایر نهادهاى ملی و سیاسی، برای نظام سازی و حکومتداری خوب تلاش خواهد کرد.

وی افزود تا زمانی که اعضا و کارمندان ارشد کمیسیون مستقل انتخابات تغییر و به عوض آنان افراد شایسته گماشته نشوند، بیشتر مردم در انتخابات اشتراک نخواهند کرد.

بر اساس معلومات وزارت عدلیه، پيش از اين ۷۲ حزب سياسى در اين وزارت ثبت شده و فعال مى باشد.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر