زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

در اثر مسدود بودن يک پُل، قيمت مواد خوراکى در ولسوالى خواهان افزايش يافته است

در اثر مسدود بودن يک پُل، قيمت مواد خوراکى در ولسوالى خواهان افزايش يافته است

author avatar
21 Jan 2019 - 16:17
در اثر مسدود بودن يک پُل، قيمت مواد خوراکى در ولسوالى خواهان افزايش يافته است
author avatar
21 Jan 2019 - 16:17

کابل(پژواک، اول دلو ٩٧): مسدود کردن پُلی که ولسوالى خواهان ولايت بدخشان را با تاجکستان وصل مى کند، سبب شده است که مواد اوليۀ خوراکى در اين ولسوالى، ٣٥ درصد افزايش يابد.

به اساس گزارش ها، قوای سرحدی تاجکستان، بعد از اختطاف یک چوپان تاجکی در مناطق مرزى بدخشان و تاجکستان، از یک ماه به این سو پل یادشده را که به نام آغاخان یاد می شود، به روی تجار افغانستان مسدود نموده است.

دگروال سمیع الله شیرزاد قوماندان کندک شش سرحدی ولسوالی خواهان، به آژانس خبرى پژواک گفت که تا حال سرنوشت این چوپان مشخص نشده است.

به گفته وى، در حاليکه هنوز معلوم نیست که این اختطاف در مرز بدخشان صورت گرفته است و یا خیر؛ اما مقام هاى سرحدی تاجکستان تاکيد دارند که چوپان يادشده، به آنها تسليم داده شود.

او افزود که به همين دليل تا حال، پل يادشده مسدود است و مسدوديت آن سبب شده است که ده ها موتر مواد ارتزاقی، میوه جات و ترکاری تجار، در آن طرف پل در خاک تاجکستان متوقف مانده است.

وى گفت که ميوه و ترکارى تجار، فاسد شده و خساره هنگفتی به تجار وارد گردیده است.

با اين حال، غلام قادر اکبری ولسوال خواهان گفت که هنوز علت مسدود کردن پل مشخص نيست؛ اما مسدوديت اين پل مردم ولسوالى خواهان را دچار مشکلات زياد از ناحيه کمبود مواد خوراکى و افزايش قيمت آن نموده است.

نیک محمد نظری سخنگوی والی بدخشان گفت که مقام هاى ولايتى، با قونسل تاجکستان در شهر فیض آباد در تماس مى باشند تا این پل به روى ترافيک باز شود؛ اما تا حال جواب قناعت بخش دريافت نکرده اند.

به اساس معلومات شاه ولی یک تن از با شندگان ولسوالی خواهان، قيمت یک بوری برنج ۲۰ کیلویی از ٢٢٠٠ به ۲۶۰۰ افغانی، ٥٠ کيلوگرام آرد از ١٢٠٠ به ٢٠٠٠ افغانى، يک قطى روغن (١٨ کيلوگرام) از ١٦٠٠ به ٢٠٠٠ افغانى، ٤٩ کيلوگرام بوره از ٢٥٠٠ به ٣٥٠٠ افغانى افزايش يافته است.

او از مقام هاى مسئول خواست که براى باز شدن پل يادشده به روى ترافيک، راه حلى را جستجو کنند تا مشکل مردم حل گردد.

او افزود که در حال حاضر برعلاوه مسدود بودن پل يادشده، تمام راه های مواصلاتی این ولسوالی با مرکز ولایت، نسبت ریزش برف سنگین مسدود مى باشد.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر