زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

“انتخابات مجدد در کابل برگزار و اعضاى کمیسیون انتخابات برکنار شوند”

“انتخابات مجدد در کابل برگزار و اعضاى کمیسیون انتخابات برکنار شوند”

author avatar
22 Jan 2019 - 13:34
“انتخابات مجدد در کابل برگزار و اعضاى کمیسیون انتخابات برکنار شوند”
author avatar
22 Jan 2019 - 13:34

کابل (پژواک، ۲ دلو ۹۷): نامزدان معترض انتخابات ولسی جرگه، از چهار دروازۀ کابل که به روی ترافیک مسدود کرده بودند، یکی را باز کردند؛ اما تاکید بر برگزاری مجدد انتخابات در کابل و برکناری اعضاى کمیسیون انتخابات دارند.   

انتخابات ولسی جرگه در ۳۲ ولایت در ۲۸ و ۲۹ میزان و در ولایت کندهار در پنجم عقرب سال روان برگزار شد.  کمیسیون با تاخیر سه ماهه، نتایج ابتدایی این انتخابات را اعلام کرد.

صبح امروز ده ها تن از نامزدان و صد ها تن از هواداران آنها که بر اين نتايج اعتراض دارند، چهار دروازه ورودی شهر کابل را به روی ترافیک مسدود کردند.

اما دروازۀ شرقى، حوالى ساعت دوازده و نيم امروز به روى ترافيک باز شد.

حسن جان دولتزی یک تن از نامزدان معترض در اين دروازه به پژواک گفت: «اگر حکومت می خواهد که به مردم مشکل بیش از این ایجاد نشود، به خواست برحق شان رسیده گی کند؛ در غیر آن امروز ما به خاطر مریضان راه را باز کردیم؛ اما اگر آرای کابل باطل اعلام نشد و کمیشنران مورد پیگرد قرار نگرفتند، ما حتی بُز روها را می بندیم.»

قاری محمد عمر هوتک یک تن از نامزدان معترض دیگر نیز انتخابات کابل را پر تقلب خواند و گفت: «ما اجازه نمی دهیم که با سرنوشت ما معامله شود؛ چرا کمیسیون شکایات انتخابات از تصمیم خود عقب نشینی کرد؟»

او نیز نظر مشابه داشت و گفت که نامزدان در شرق کابل تصمیم گرفته اند که امروز، جاده را به روی ترافیک باز کنند؛ اما در صورتی که به خواست های آنها رسیده گی نشود، تمام جاده های کابل و دفتر مرکزی کمیسیون انتخابات را مسدود خواهند کرد.

اما سه دروازه ديگر، هنوز (حوالى ساعت سه بعد از ظهر) به روى ترافيک مسدود است.

لطف الله قریشی یک تن از نامزدان معترض در دروازه شمالی کابل، به آژانس خبری پژواک گفت که ۲۰۰ نامزد معترض، همدست شده و صبح امروز چهار دروازۀ کابل را، به روی ترافیک مسدود کرده اند.

به گفته او در انتخابات حوزه کابل، تقلب های گسترده صورت گرفته و باید فیصله کمیسیون شکایت های انتخاباتی در مورد باطل اعلام کردن تمامى آراى کابل، عملى شود.

کمیسیون شکایت های انتخاباتی به تاریخ ۱۵ قوس، انتخابات کابل را  پر از تقلب و تخطی خواند و اعلام نمود که بر بنیاد قانون انتخابات و عدم مدیریت به موقع؛ آرای انتخابات حوزۀ کابل، باطل است؛ اما سپس تصمیم اتخاذ شد که آرای اين حوزۀ انتخاباتى دوباره شمارش شود.

قریشی که به نمایندگی از معترضان دیگر صحبت می کرد، گفت که کمیشنران کمیسیون مستقل انتخابات، باید از وظایف سبکدوش و ممنوع الخروج اعلام شوند.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر