زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

طالبان بخش اعظم حاصلات زمین هاى رییس جمهورغنی را تصاحب میکنند

طالبان بخش اعظم حاصلات زمین هاى رییس جمهورغنی را تصاحب میکنند

author avatar
22 Jan 2019 - 18:33
طالبان بخش اعظم حاصلات زمین هاى رییس جمهورغنی را تصاحب میکنند
author avatar
22 Jan 2019 - 18:33

پل علم (پژواک، ۲ دلو ۹۷): طالبان مسلح، قسمت زیادی از حاصلات زمین های رییس جمهور محمد اشرف غنی را تصاحب نموده و طالبان نیز این موضوع را تایید میکنند.

عبدالباقی احمدزی یکتن از متنفذین قومی ولسوالی محمدآغه و فرد نزدیک به رییس جمهور محمد اشرف غنی، در رابطه به موضوع متذکره، به تاریخ ۲ دلو، به آژانس خبری پژواک گفت که رییس جمهور غنی، درمنطقه سرخ آب این ولسوالی، حدود دوصد جریب زمین دارد.

نامبرده افزود: "از پدرهم برایش زمین زیاد به میراث رسیده؛ اما رییس جمهور از برادر و پسران کاکایش، این دو صد جریب زمین را با پول خریده است."

به قول موصوف، در زمین رییس جمهور توسط ناظر وی گندم، پیاز، کچالو، جوار و محصولات دیگر زراعتی کشت میشود که حاصلات قابل ملاحظه میدهد.

نامبرده گفت: "زمانیکه حاصلات جمع آوری میشود، طالبان می آیند و قسمت زیاد آن را از ناظر میگیرند که به رییس جمهور ده فیصد هم باقی نمی ماند."

به اساس معلومات نامبرده، طالبان مسلح افزون بر زمین رییس جمهور، از زمین های دیگر نیز به زور تفنگ، مقدارى از حاصلات را تصاحب میکنند و کسیکه از این امر اجتناب ورزد، به قیمت جانش تمام میشود.

وى افزود: "۱۷ سال پیش، هنگامیکه رییس جمهورمنحیث وزیرمالیه تعیین شد، از آن زمان تاکنون همه اقارب وی در قریه با مشکلات امنیتی مواجه اند."

به اساس معلومات نامبرده، در سال ۱۳۹۵ خوشحال یکتن از دهاقین رییس جمهور، به اتهام دادن حاصلات به طالبان، بازداشت و تاکنون در قید زندان است.

به قول احمدزی، طالبان سال گذشته، یک دهقان رییس جمهورغنی را درمنطقه واغجان ولسوالی محمدآغه به قتل رساندند.

اجمل یکتن از باشندگان منطقه سرخ آب، به پژواک گفت که طالبان براین منطقه مسلط اند و از حاصلات تمام زمین ها، دهم حصه را به نام عشرجمع آوری می کنند.

نامبرده افزود: "رییس جمهور و خانواده اش ارباب های این منطقه اند، دراین جا زمین های زیاد دارند؛ اما تا جايی که من معلومات دارم، بخش اعظم حاصلات شان را طالبان میگیرند، و نهایت کم به آنها میرسد."

همچنان عبدالولی وکیل معاون شورای ولایتی لوگر، در مورد به پژواک گفت که طالبان دراین ولایت، از زمین های زیاد عشر جمع آوری میکنند و متخلفین را مجازات می نمایند.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر