زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

٩٨ درصد بودجه انکشافى ولايت دايکندى در سال جارى به مصرف رسيده است

٩٨ درصد بودجه انکشافى ولايت دايکندى در سال جارى به مصرف رسيده است

author avatar
22 Jan 2019 - 15:16
٩٨ درصد بودجه انکشافى ولايت دايکندى در سال جارى به مصرف رسيده است
author avatar
22 Jan 2019 - 15:16

کابل(پژواک،٢جدى٩٧): مسئولان محلى در دایکندی ‌می‌گویند نزدیک به ۹۸ درصد بودجه انکشافی این ولایت در سال مالی ۱۳۹۷ به مصرف رسیده است.

عوض علی پویا رئیس اقتصاد به آژانس خبرى پژواک گفت که بودجه انکشافی دایکندی در سال مالی ۱۳۹۷ بیش از ۱۷ میلیون دالر بود که از آن جمله نظر به گزارش ادارات مربوطه، ۹۸ درصد بودجه به مصرف رسیده است.

به گفته وى، طی سال مالی جمعا ۱۲۴پروژه انکشافی از سوی وزارت مالیه منظور گردیده بود، که ازجمله کار۷۵ پروژه تکمیل، ۳۲ پروژه تحت کار، ۱۰پروژه متوقف و ۸ پروژه دیگر آغاز نگردیده است.

پويا افزود که ازجمله اين پروژه ها؛ ۵۳ پروژه درسکتور زراعت وانکشاف دهات،  ۲۱ دربخش معارف، ۱۷پروژه مربوط به زیربنا و منابع طبیعی، ۷ پروژه درعرصۀ حکومتداری، ۱۴مربوط به صحت، ۷ پروژه در بخش اقتصاد و۵ پروژۀ ديگر براى انکشاف سکتور خصوصی ومصئونیت اجتماعی  اختصاص يافته است .

بربنياد معلومات اين منبع محلى، طى سال روان مالى، ۴۵ پروژه در سکتور زراعت و انکشاف دهات، ۱۰پروژه در معارف و فرهنگ، ۵ در اقتصاد و سکتور خصوصی، ۴ در صحت، ۴ در حکومتداری، ۴ در مصئونیت اجتماعی  و ۳ پروژه  درسکتور زیربنا و منابع طبیعی تطبيق گرديده است.

پویا ، انتقالی بودن پروژه‌ها و تلاش ادارات درراستای طی مراحل پروژه‌ ها را از جمله دلايلى عنوان کرد که بودجه انکشافی سال مالی۱۳۹۷ اين ولايت، نسبت به هر سال دیگر بیشتر به مصرف رسيده است.

رئیس اقتصاد دایکندی گفت که پروژه‌هاى متوقف، مربوطِ بخش‌های صحت و معارف می‌باشد.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر