زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

کارمندان صحی شفاخانه ملکی پکتیا، از امکانات شفاخانه به نفع ذاتی شان استفاده میکنند

کارمندان صحی شفاخانه ملکی پکتیا، از امکانات شفاخانه به نفع ذاتی شان استفاده میکنند

author avatar
22 Jan 2019 - 19:36
کارمندان صحی شفاخانه ملکی پکتیا، از امکانات شفاخانه به نفع ذاتی شان استفاده میکنند
author avatar
22 Jan 2019 - 19:36

 

گردیز(پژواک، ٢ دلو۹۷): برخی اعضای شورای ولایتی، فعالان مدنی و شرکت قراردادی مراکز صحی در پکتیا میگویند که شمار زیادی داکتران و کارمندان صحی دیگر با خانواده های شان، از طرف شب طور غیرقانونی در شفاخانه حوزوی این ولایت بود وباش دارند.

آنها میگویند که برخی افراد متذکره با خانواده های شان در شفاخانه اسکان گزیده اند، که افزون بر استفاده از اعاشه بیماران، از اتاق ها و امکانات دیگر شفاخانه نیز به نفع شخصی خود استفاده میکنند و خواستار اخراج هرچه زودتر آنها ازشفاخانه استند.

بلال معروف فعال مدنی با انتقاد بر این کار، میگوید اگر یکتن از آنها حداقل صد افغانی مصرف داشته باشد، پس دراین صورت در یکماه، بیش از یکصد هزار افغانی هدر مصرف میشود.

 معروف به پژواک گفت: "آنها مامورین موسسات اند، معاشات بلند اخذ میکنند، حتی یک متخصص تا شصت هزار افغانی تنخواه اخذ می نماید. در شهر و بازار زندگی کنند. در بخش عاجل، یکتن از تشناب منحیث اتاق بودوباش استفاده میکند، این موضوع مناسب نیست، هیچ کس حق ندارد که در داخل شفاخانه اسکان گزیند."

ممتاز کرخیل عضو شورای ولایتی پکتیا، افزون بر کمبود ادویه در شفاخانه، باقیماندن شمار زیاد کارمندان درشفاخانه را بی نظمی بزرگ عنوان میکند و آن را عامل عمده بروز برخی مشکلات دیگر میداند.

کرخیل به پژواک گفت: "داکتران درشفاخانه برای شان جای بود وباش را تدارک کرده و خانواده های آنان در آن زندگی میکنند، آنها استحقاق غذای مریضان را به دوستان و خانواده های شان می خورانند، بیماران و اهالی پکتیا با مشکلات بیشتر در شفاخانه مواجه اند."

داکترفضل الرحمن منگل، مسئول ولایتی شرکت قراردادی مراکز صحی هېواد در پکتیا گفت که بدون نوکریوالان شبانه، بیش از چهل داکتر، نرس و صفاکار طور غیرقانونی درشفاخانه حوزوی به سر میبرند.

منگل افزود که با وجود بودوباش کارمندان صحی، ضمن ایجاد بی نظمی در برنامه غذایی، مکان بودوباش، خطر فساد اخلاقی و مشکلات دیگر نیز موجود است که باید جلو آن گرفته شود.

نامبرده علاوه کرد که از آغاز سال  جدید میلادی، در پی حل نشدن مشکلاتى چون رفتن داکتران شفاخانه حوزوی به معاینه خانه های شخصی در اوقات رسمی، عدم استفاده از مواد غذایی و اماکن بیماران و برخی مشکلات دیگر، قراردادهای رسمی با آنها به تعویق افتاده است.

نامبرده افزود: "بدون نوکریوالان تقریباً بیش از چهل تن در شفاخانه به سر میبرند، تمام پرسونل شفاخانه که به ۳۰۰ تن بالغ میشود، از اعاشه شفاخانه استفاده می کنند، این اعاشه صرف از بیماران است، کیفیت غذاى مریضان از قبل خراب بود و با این کار بیشتر بی کیفیت خواهد شد."

صدیقی گفت: "درشفاخانه مشکلات کم و زیاد وجود دارد، نشست مشترک میان مقام ولایت، نهادهای مدنی و برخی همکاران دیگر ادامه دارد و انشاالله به زودی یک راه حل دست خواهد داد."

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر