زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

یک پایگاه مخالفین در فارياب به کنترول نیروهای افغان در آمد

یک پایگاه مخالفین در فارياب به کنترول نیروهای افغان در آمد

author avatar
23 Jan 2019 - 18:39
یک پایگاه مخالفین در فارياب به کنترول نیروهای افغان در آمد
author avatar
23 Jan 2019 - 18:39

ميمنه (پژواک ٣ دلو ٩٧): منابع امنیتی در فاریاب می گویند که نیروهای خاص افغان و ائتلاف امروز عملیاتی در ولسوالی قیصار به انداخته، یک پایگاه بزرگ مخالفین مسلح تصرف و تلفاتی را به طالبان وارد نموده اند.

جنرال محمد غرنی قوماندان لوای اول قول اردی ۲۰۹ شاهین در فاریاب به آژانس خبرى پژواک گفت که نیروهای امنیتی افغان و ائتلاف، صبح امروز عملیاتی را از زمین و هوا در منطقه شاخ قیصار راه اندازی کردند، وارد بازار شدند، بر اساس راپورها از ساحه ۲۱ طالب به شمول دو فرمانده برجسته شان کشته شدند و شماری دیگر زخم برداشتند، یک رینجر و دو موترسایکل این گروه تخریب گردیده است.

وی افزود که عملیات برای سرکوب مخالفین در تمام نقاط قیصار ادامه خواهد یافت. 

عبدالکریم یورش مسوول مطبوعات پولیس فاریاب می گوید که در جریان عملیات امروزی، ۱۷ طالب به شمول ملا خان آغان معاون ولسوال نامنهاد طالبان برای قیصار کشته شده و یک رینجر و ۳ موترسایکل شان از بین رفته است.

یورش گفت که نیروهای افغان و ائتلاف هم اکنون (ساعت ۴ نیم عصر) در بازار منطقه شاخ با مخالفین درگیر جنگ اند و احتمال افزایش تلفات این گروه وجود دارد.

بوبی ترکمن قوماندان نیروهای خیزش مردمی که پس از سقوط منطقه شاخ از محل متواره گردیده است، به پژواک گفت، معلوماتی که او دارد، یک موتر مازدا، یک سراچه و یک تانک با ۳ عراده موترسایکل طالبان در عملیات هوایی نابود شده، شماری از این گروه به شمول ملا سلیم مسوول مالی ولسوال نامنهاد شان کشته شده، ۱۲ جسد در دو منطقه از صبح امروز تا حال افتاده است.

منطقه شاخ ساحه کوهستانی، اما استراتیژیک است، با ولایات بادغیس و غور هم مرز می‌باشد، با داشتن بازار بزرگ عایداتی و پایگاه مستحکم برای طالبان محسوب میشود، در آنجا زندان عمومی این گروه وجود دارد، انواع سلاح ثقیل، خفیف و مواد مخدر آزادانه به فروش می رسند. 

در همین حال، دفتر مطبوعات قول اردوی ۲۰۹ شاهین و پولیس فاریاب با ارسال خبرنامه به پژواک گفته اند که بر اثر ضربات قوای هوایی در منطقه صحرای قلعه ولسوالی خواجه سبزپوش یک قرار گاه طالبان منهدم گردیده، ۱۰ تن بشمول یک سرگروپ شان بنام قاری ظهیر مشهور به جندالله کشته شد و ۳ تن دیگر زخم برداشته، مقدار جنگ افزار و سلاح همراه با ده عراده موترسایکل از بین برده شد.

 یک مسوول طالبان در خواجه سبزپوش حمله هوایی را در منطقه تائید کرد، اما گفت در این حمله دو تن بنام های قاری ظهیر و قاری عباس کشته شدند، یکتن زخم برداشته و به ملا جندالله آسیب نرسیده است.

login or register a new account.

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر