زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

افغانستان و اتحاديه اروپا در مورد تطبیق تعهدات تامین صلح گفتگو کردند

افغانستان و اتحاديه اروپا در مورد تطبیق تعهدات تامین صلح گفتگو کردند

author avatar
24 Jan 2019 - 11:04
افغانستان و اتحاديه اروپا در مورد تطبیق تعهدات تامین صلح گفتگو کردند
author avatar
24 Jan 2019 - 11:04

کابل (پژواک، ٤ دلو ٩٧): افغانستان و اتحاديه اروپا، در مورد تطبیق تعهدات اتحادیه اروپا در عرصۀ تامین صلح افغانستان که در کنفرانس جینوا پیشنهاد شده بود، بحث و گفتگو کردند.

در يک خبرنامه که از طرف دفتر مطبوعاتى شورای امنيت ملى افغانستان، امروز ٤ دلو به آژانس خبرى پژواک فرستاده شده، آمده است که نماینده‌گان اتحادیه اروپا و مقامات دولت جمهوری اسلامی افغانستان، عصر دیروز در کابل دیدار کردند.

منبع افزوده است که در این نشست، در مورد تطبیق تعهدات اتحادیه اروپا در عرصه تامین صلح افغانستان که بتاریخ ۲۸ نومبر ۲۰۱۸ در کنفرانس وزرا در جینوا پیرامون افغانستان توسط فیدریکا موگرینی رئیس اتحادیه اروپا و معاون کمیسیون پیشنهاد شده بود، بحث و گفتگو گردید. هر دو طرف اقدامات مشخصى را در عرصه تطبیق این تعهدات به بحث گرفتند.

منبع افزوده است نشست متذکره که تحت رهبری حمدالله محب مشاور امنیت ملی کشور و رولند کوبیا نماینده خاص اتحادیه اروپا برای افغانستان دایر گردیده بود، بالای پنج موضوع عمده که توسط اتحادیه اروپا در کنفرانس جینیوا پیشنهاد شده بود، بحث صورت گرفت که عبارت اند از: همه شمول ساختن پروسه صلح، اصلاحات به شمول سکتور امنیتی، ادغام مجدد، تجارت و اتصال منطقوی و ایفای نقش منحیث یک ضامن احتمالی در عرصه توافقات صلح در آینده.

در خبرنامه آمده است که اعضای این نشست نیز در باره سومین کنفرانس پروسه کابل که در آینده نزدیک برگزار خواهد گردید، صحبت کردند و آنرا یک فرصت مهم برای افغانستان دانستند. آنان تاکید ورزیدند که دولت جمهوری اسلامی افغانستان، می تواند نقش مرکزی را در پروسه صلح داشته باشد و اجماع منطقوی و ملی را بیشتر تقویت بخشد.

اتحادیه اروپا تاکید ورزید که برای تامین صلح دوامدار در افغانستان، از هیچ نوع حمایت دریغ نخواهد کرد و همچنان در هر مرحله‌ از پروسه و گفتگوهای صلح آماده همکاری می باشد.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر