زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

“جوانان بايد در ارتباط به مسایل بزرگ ملی بی تفاوت نبوده و سهم فعال داشته باشند”

“جوانان بايد در ارتباط به مسایل بزرگ ملی بی تفاوت نبوده و سهم فعال داشته باشند”

author avatar
24 Jan 2019 - 15:34
“جوانان بايد در ارتباط به مسایل بزرگ ملی بی تفاوت نبوده و سهم فعال داشته باشند”
author avatar
24 Jan 2019 - 15:34

کابل (پژواک، ۴ دلو ۹۷): مجمع ملی جوانان افغانستان می گوید که جوانان بايد در ارتباط به مسایل بزرگ ملی بی تفاوت نباشند و در قضایای مختلف کشور مانند صلح و انتخابات، به عنوان جریان فعال سهم خود را داشته باشند.

سید عبدالله هاشمی رییس مجمع ملی جوانان افغانستان، امروز در نخستین کنگره ملی این مجمع زیر نام "فصل تغییر" که به اشتراک ده ها جوان در کابل برگزارشده بود، به این گفته ها اشاره کرد.

وى گفت: «ما ۲۸۰ تن اعضای مجمع ملی جوانان افغانستان را از ۳۴ ولایت کشور فراخواندیم تا به مسایل کلانى مثل صلح و انتخابات، موقف خود را روشن و با مردم افغانستان شریک بسازیم.»

موصوف افزود زمان ایجاب می کند که جوانان در ارتباط به مسایل بزرگ ملی، بی تفاوت نباشند و در قضایای مختلف کشور، به عنوان یک جریان سهم خود را داشته باشند.

او خاطر نشان کرد که بارها اعلان کردند و در این همایش هم اعلان می کنند که طرفدار صلح، ثبات و تامین امنیت در افغانستان هستند و معتقداند که در محور صلح، می شود به شگوفایی و اعتلای فرهنگی، سیاسی و اجتماعی در کشور رسید.

اما وى افزود: «ما صلحی را می خواهیم که در آن عزت مردم افغانستان، خونریزی های نیروهای امنیتی و شهدای مردم افغانستان نادیده گرفته نشود.»

رییس مجمع ملی جوانان افغانستان، صلح را نیاز مبرم جامعه در افغانستان پنداشته، افزود که برای آمدن صلح در افغاسنتان، یک اجماع بزرگ ملی از طیف های مختلف جامعه اعم از حکومت، جریان های بزرگ سیاسی، جامعه مدنی و تمام مردم افغانستان نیاز است که همه با هم به خاطر تامین صلح در افغانستان پیشگام و متحد شوند و بر محور منافع ملی، یک سیاست کلان را شکل بدهند.

به باور وی، تضاد منافع کشورهای منطقه و قدرت های بین المللی، سبب شده که افغانستان به یک میدان جنگ نیابتی بین قدرت های دور و نزدیک مبدل شود.

هاشمی با ابراز نارضایتی از انتخابات گذشته ولسى جرگه افزود که در چهار مرحله انتخابات که در افغانستان انجام شد، خاطره خوشی ندارند، همیشه انتخابات افغانستان پر از نشیب و فراز، پر از تقلب و جعلکاری ها بوده است.

او گفت: «اگر ساختار کمیسيون انتخابات اصلاح نشود و ریفورم در این کمیسون به وجود نیاید، انتخابات سال ۱۳۹۸یک انتخابات پر از تقلب خواهد بود که بحران های بزرگ را متوجه مردم افغانستان خواهد ساخت.»

عاطفه محمدی معاون مجمع ملی جوانان افغانستان در این نشست؛ اين نهاد جوانان را بستری برای رشد سیاسی و اجتماعی جوانان خوانده، گفت که این مجمع، ده سال قبل ایجاد شد تا صدای رسای میان حکومت و مردم افغانستان باشد.

وی در ادامه افزود: «این مجمع، امروز به پختگی رسیده و نیاز است تا برای پخته ساختن افکار سیاسی جوانان، کار و مبارزه نمایند تا یک جامعۀ مملو از جوانان روشن ضمیر داشته باشیم.»

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر