زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

شوراى صلح: اميد است تلاش هاى خليلزاد منجر به آغاز گفتگوهاى بين الافغانى شود

شوراى صلح: اميد است تلاش هاى خليلزاد منجر به آغاز گفتگوهاى بين الافغانى شود

author avatar
24 Jan 2019 - 12:11
شوراى صلح: اميد است تلاش هاى خليلزاد منجر به آغاز گفتگوهاى بين الافغانى شود
author avatar
24 Jan 2019 - 12:11

کابل (پژواک، ٤ دلو ٩٧): ‏شورای عالی صلح مى گويد که از هر گونه تشریک مساعی و همکاری کشورها و شخصیت های مختلف، در تسریع بخشیدن پروسۀ صلح استقبال مى کند.

در يک اعلاميه که از طرف اين شورا امروز ٤ دلو منتشر شده، آمده است که از جمله تلاش های داکتر زلمى خلیل زاد نماینده ویژه وزارت خارجه امریکا را به دید قدر مینگرد و آن را یک فرصت و نقش ایشان را در پیشرفت پروسه صلح و آغاز مذاکرات صلح بین حکومت و طالبان مهم می داند.

منبع افزوده است که امید است رایزنی های ایشان و تلاش های شورای عالی صلح، به آغاز گفتگو های بین الافغانی و آب شدن یخ های موجود در اعتماد سازی میان حکومت و تحریک طالبان جهت آغاز مذاکرات مستقیم و رو در رو بینجامد.

شوراى عالى صلح، اين اظهارات را در حالى مى کند که مذاکرات مستقيم امريکا و طالبان در شهر دوحۀ قطر، امروز وارد روز چهارم شده است.

منابع نزديک به اين مذاکرات مى گويند که اجنداى اين مذاکرات، خروج نيروهاى خارجى از افغانستان، آتش بس و تضمين دادن از طرف طالبان به امریکا (که در آينده از افغانستان هدف حمله قرار نخواهند گرفت)، است.

از جانب ديگر محمد عمر داوودزی رییس دارالانشای شورای عالی صلح و نماینده خاص رییس جمهور در امور امنطقه‌یی برای اجماع صلح، با هیئت معیتی شان به شهر پیکن پایتخت جمهوری مردم چین رسید است.

سيد احسان طاهرى سخنگوى شوراى عالى صلح که در ترکيب اين هيئت قرار دارد، به آژانس خبرى پژواک گفت که قرار است وی امروز در اولین برنامه رسمی در انستیتیوت روابط بین المللی موثر چین، روی پیشرفتهای پروسه صلح و اهمیت اجماع منطقه‌یی برای صلح افغانستان بیانیه ایراد نماید و به سوالات تحلیلگران و پژوهشگران چینایی پاسخ بدهد.

 

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر