زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

“هياتى براى تحقيق قضيۀ سوء استفاده جنسى ازدختران فوتباليست به اروپا ميرود”

“هياتى براى تحقيق قضيۀ سوء استفاده جنسى ازدختران فوتباليست به اروپا ميرود”

author avatar
27 Jan 2019 - 13:43
“هياتى براى تحقيق قضيۀ سوء استفاده جنسى ازدختران فوتباليست به اروپا ميرود”
author avatar
27 Jan 2019 - 13:43

کابل (پژواک، ۷ دلو۹۷): لوی څارنوالی از رفع تعلیق وظیفۀ معاون فدراسیون فوتبال خبر داده گفت که براى تحقیق بیشتر در مورد گزارش «سوء استفاده جنسی از برخى دختران فوتباليست»، هیئت این اداره به چند کشور اروپایی سفر مى کند.

حدود دو ماه قبل، روزنامه گاردین با نشر گزارشى، برخى مسئولان فدراسیون فوتبال افغانستان را به «سوء استفاده جنسی» از اعضای تیم ملی فوتبال زنان افغانستان متهم کرد و در پى اين اتهامات، فدراسیون بین‌المللی فوتبال (فیفا) و لوی څارنوالی افغانستان، تحقیقات را آغاز نمودند.

لوی څارنوالی ‏در آغاز تحقیقات، وظیفۀ کرام الدین کرام رییس فدراسیون، محمد یوسف کارگر معاون، علیرضا آقازاده سکرتر جنرال، مسئول دروازه بانان و مسئول ارتباطات با ولایات فدراسیون فوتبال افغانستان را به حالت تعلیق درآورد و به جز معاون فدراسیون همه را ممنوع الخروج اعلام کرد.

اما جمشيد رسولى سخنگوى لوى څارنوالى، امروز در یک نشست خبری در کابل گفت که پس از بررسی هاى هئیت موظف، وظیفه محمد یوسف کارگر معاون فدراسیون رفع تعلیق شده و او می ‌تواند به وظیفه خود ادامه دهد.

وى افزود که تحقیقات در مورد ادعای آزار و اذیت جنسی بانوان فوتبالیست، از سوی تیم تحقیقاتی این اداره به شدت جریان دارد.

رسولى خاطر نشان کرد که تا حال تحقيقات، از سى تن از اعضای فدراسیون و فوتبالران صورت گرفته و تقریبا در کابل، در حال تکمیل شدن است.

او افزود از اینکه قضیه دارای ابعاد بیرونی است، ایجاب می کند که هیئتى برای تحقیقات بیشتر به اروپا سفر کند تا به شکل حضورى، با نهادها و افراد مرتبط با این قضیه مصاحبه نمایند.

موصوف کشورهاى اروپايى را مشخص نکرد؛ اما گفت که لوی څارنوالی، از وزارت خارجه تقاضا کرده است تا زمینه سفر این هیئت به اروپا را فراهم کند.

به گفته او، این هئیت به زودی سفر خواهد داشت و در مدت بیست روز، تحقیقات شان تکمیل و دوباره به کشور برخواهد گشت.

وى افزود که این هئیت، از آن عده متضررینى که در بیرون از افغانستان به سر می برند، به خصوص خالده پوپلزی يک تن از فوتبالران، مصاحبه خواهد داشت تا بر اساس آن، قضیه را مستندسازی نماید.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر