زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

برخی ورزشکاران، خواهان برکنارى رييس کميتۀ ملى المپيک شدند

برخی ورزشکاران، خواهان برکنارى رييس کميتۀ ملى المپيک شدند

author avatar
28 Jan 2019 - 14:17
برخی ورزشکاران، خواهان برکنارى رييس کميتۀ ملى المپيک شدند
author avatar
28 Jan 2019 - 14:17

کابل (پژواک، ٨ دلو ٩٧): شمارى از ورزشکاران، خواهان برکنارى رييس کميتۀ ملى المپيک شدند و رييس فدراسيون بايسکل رانى مى گويد که برندۀ انتخابات رياست اين فدراسيون شده؛ اما اجازه کار در اين سمت را دريافت نکرده است.

امروز حدود ۳۵ تن از ورزشکاران رشته های بایسکل رانی، جمناستیک، کوهنوردی، ورزش های پنج گانه و دو گانه و آببازی، با تجمع در مقابل کمیته ملی المپیک در کابل، خواستار از بین بردن ادارات موازی در این کمیته شدند.

محمد حسین امیری رییس فدراسیون بایسکل رانی که در انتخابات حدود شش ماه قبل رياست اين فدراسيون برنده شده است، حفیظ الله ولی رحیمی رییس کمیته ملی المپیک را متهم به برخورد سلیقه ای با ورزشکاران و فدراسیون ها کرد و گفت: «رحیمی یک مدیر ضعیف است که در دوصد متری ارگ، نتوانسته حکم رییس جمهور را عملی کند.»

او افزود که شش ماه قبل انتخابات فدراسیون ها برگزار شد؛ اما رحیمی نتوانست شماری از افراد به شمول او (اميرى) را که در انتخابات برنده شده بودند، بر چوکی هاى شان بنشاند.

به گفته موصوف، در حال حاضر با آن که رییس قبلی این فدراسیون بازنده انتخابات است، به کارش ادامه می دهد.

وی همچان گفت: "در اکثریت برنامه های ورزشی، تا این که ورزشکاران فرستاده شوند، افرادى به اساس روابط اعزام می شوند."

بنا بر معلومات او، در حال حاضر در کمیته ملی المپیک؛ ادارات موازی فعالیت دارد و با آن که حکم رییس جمهور در مورد وجود دارد تا انتخابات برگزار و ادارات موازی از بین برود؛ اما هنوز اين حکم عملى نشده است.

کنشکا نصیری یک تن از ورزشکاران که در این تجمع حضور داشت، مدعى شد که امتیازات مالی و معنوی فدراسیون هايى که فعالیت ورزشی دارند، از جانب ریاست کمیته ملی المپیک به شکل غیرقانونی قطع گردیده است.

او نیز رحیمی را به دخالت در امور کاری فدراسیون ها متهم کرده گفت در سفرهايى که برای تشویق ورزشکاران می باشد، دوستان و خواهرخوانده های هیئت رهبری المپیک که حتا عضویت فدراسیون ها را ندارند اعزام می شوند.

شماری از ورزشکاران دیگر نیز رحیمی را به برخورد سلیقی ای متهم کردند و گفتند در صورتی که مشکل فدراسیون ها حل نشود، به اعتراض هاى شان ادامه می دهند و بار دیگر در مقابل این اداره، خیمه تحصن برپا خواهند کرد.

اما حفیظ الله ولی رحیمی رییس کمیته ملی المپیک گفت که به اساس حکم رییس جمهور، در اکثریت فدراسیون ها انتخابات برگزار شده و فدراسیون هاى موازی از بین رفته است.

او در خصوص فدراسیون هايى که امروز دست به اعتراض زده اند گفت که این فدراسیون ها، باید از سوی فدراسیون های بین المللی رشته های ورزشی شان تایید شود؛ تا امکانات و امتیازات در چوکات قانون به آنها داده شود.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر