زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

باشنده گان غور از افزایش قیمت مواد سوخت در این ولایت شاکی اند

باشنده گان غور از افزایش قیمت مواد سوخت در این ولایت شاکی اند

author avatar
30 Jan 2019 - 10:39
باشنده گان غور از افزایش قیمت مواد سوخت در این ولایت شاکی اند
author avatar
30 Jan 2019 - 10:39

فیروزکوه (پژواک، ١٠ دلو ۹۷): شماری از شهروندان غور با انتقاد از افزایش قیمت مواد سوخت در این ولایت، می گویند که مسوولان حکومتی با بی توجهی به این معضل هیچ گونه کنترولی بر بازار ندارند.

این باشنده گان می گویند که با فرا رسیدن فصل زمستان همانند سال های گذشته امسال نیز قیمت مواد سوخت مخصوصاً چوب، بوره اره و گاز در مرکز و ولسوالی های غور افزایش یافته است.

آنان مدعی اند که نهادهای ذیربط قیمت مواد سوخت را بررسی نمی کنند و این مسئله سبب شده تا دکانداران قیمت مواد سوخت و سایر اجناس را خود تعیین نمایند.

به گفتۀ باشنده گان فیروزکوه مرکز ولایت غور، یکی از مشکلاتی که همه ساله با نزدیک شدن فصل سرما مردم را رنج می دهد، همانا افزایش قیمت مواد سوخت می باشد.

سید محمد از باشنده گان ولایت فیروزکوه به آژانس خبری پژواک گفت که افزایش قیمت مواد سوخت، توان خرید را از مردم گرفته است، اما برخی افراد سودجو با استفاده از فرصت به میان آمده که هیچ گونه کنترولی در بازار وجود ندارد، بر شهر حاکمیت می کنند.

موصوف افزود: «سال گذشته قیمت مواد سوخت کمی بهتر بود، اما امسال بی حد گران شده است، چون هر کس به خواست خود قیمت مواد را بلند می برد.»

به گفته او، چند روز قبل یک کیلوگرام گاز مایع بین ۵۰ تا ۶۰ افغانی به فروش می رسید، اما حالا یک کیلوگرام گاز در بازار ۸۰ افغانی است.

داوود دیگر باشنده این ولایت می گوید: «ما مردم در کنار این که نان برای خوردن نداریم، حالا ببنید توان خرید مواد سوخت هم از ما گرفته شده است.»

وی علاوه کرد که همین چند روز پیش قیمت گاز مایع در فیروزکوه ولسوالی های ولایت غور بی نهایت افزایش یافت و در بعضی از ولسوالی های این ولایت به دلیل تحریم اقتصادی از سوی گروه طالبان هر کیلوگرام گاز مایع به بیش از ۱۳۰ افغانی به فروش می رسد.

از سویی هم فروشنده ها در فیروزکوه با تائید بلندرفتن قیمت مواد سوخت می گویند که مهم ترین عامل بلندرفتن قیمت ها طولانی بودن راه ها، خرابی جاده ها، کرایه هنگفت، اخاذی ها و هزینه های می باشد که در بلندرفتن قیمت ها نقش دارد.

سراج الدین یکی از گاز فروشان در غور گفت واضح است که در فصل زمستان قیمت مواد سوخت بلند می رود، چون هر جنسی که در بازار کم باشد قیمت آن بلند می رود.

با این حال، افزایش قیمت مواد سوخت در فصل زمستان در ولایت غور که یکی از ولایات سردسیر می باشد به یک کار معمول مبدل گردیده است، اما این نابرابری قیمت ها همواره انگشت انتقاد شهروندان را به سوی شاروالی بلند می کند و آن ها را متهم به عدم کنترول بازار می کند.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر