زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

چند پروژۀ بازسازی در سه ولایت به بهره برداری سپرده شد

چند پروژۀ بازسازی در سه ولایت به بهره برداری سپرده شد

author avatar
30 Jan 2019 - 17:00
چند پروژۀ بازسازی در سه ولایت به بهره برداری سپرده شد
author avatar
30 Jan 2019 - 17:00

چاريکار/ایبک/ پاراخ (پژواک، ١٠ دلو ٩٧): سه پروژه سرکسازى به هزينه ١٤٢ ميليون افغانى در پروان؛ دو پُل موتر رو در مرکز سمنگان؛ و ٤٠٠ متر کانال آبیاری در عنابه پنجشیر به بهره برداری سپرده شد.

وحیده شهکار سخنگوی والی پروان، به آژانس خبری پژواک گفت که ۳ پروژه سرک سازی به ارزش ۱۴۲ میلیون افغانی، از بودجه انکشافی وزارت احیا و انکشاف دهات در ولسوالی سید خیل و مرکز پروان، امروز تکمیل و به بهره برداری سپرده شد.

وی افزود که پروژه اولی، شامل قیرریزی سرک انچوی از باراز ولسوالی سید خیل، به طول ۹اعشاریه ۲ کیلومتر و عرض ۴ متر الی پل انچوی ولسوالی سیدخیل می باشد و به هزینه بالا تر از ۷۹میلیون افغانی ساخته شده است .

خانم شهکاری افزود که این سرک، ولایت کاپیسا را به ولسوالی سید خیل و مرکز پروان وصل می کند.

وی افزود که پروژه دومی، قیرریزی سرک عبدی بای از قریه بالا ده مرکز ولایت پروان، به طول  ۴ اعشاریه ۳ کیلومتر وعرض ۴متر نیز قیرریزی می باشد.

موصوف گفت که این پروژه، به هزینه ۴۰میلیون و ۵۰۰ هزار افغانی ساخته شده که با تکمیل آن، مشکلات بیش از ۵ هزار خانواده مرفوع گردیده است.

همچنان وی افزود که پروژه دیگر؛ شامل قیرریزی سرک صوفیان لغمانی الی صوفیان بالا منتهی می شود که به طول ۲ عشاریه ۳ کیلومتر و عرض ۴ کیلومتر به ارزش ۲۲میلیون و ۳۳هزار افغانی تطبيق شده است.

معراج الدین شمس معین مالی و اداری وزارت احیا و انکشاف دهات  گفت که طول مجموعی سرک های ساخته شده، ۱۵ عشاریه ۷ کیلومتر می باشد که به شکل کانکریت و قیر در ولسوالی سید خیل و مرکز پروان تطبیق شده است.

وی تصریح کرد که با ساخت و ساز این سرک ها،  مشکلات بیش از ۴۰ هزار تن مرفوع گردیده است.

طبق يک خبر ديگر، دو پُل موتر رو در مرکز سمنگان به بهره بردارى سپرده شد.

کار ساخت دو پُل موتر رو بالاى دريا در ايبک مرکز ولايت سمنگان، به هزينۀ مجموعى بيش از ٢١،٩ ميليون افغانى تکميل و امروز به بهره بردارى سپرده شد.

انجنیر عبدالرب حکیمی ريیس احیا و انکشاف دهات سمنگان، امروز ضمن بيان اين مطلب، به آژانس خبرى پژواک گفت يکى از اين پل ها در قریه آچمیلی و ديگرى در قريۀ آینچه ساخته شده است.

login or register a new account.

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر