زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

پنج پروژه در غور به بهره برداری سپرده شد

پنج پروژه در غور به بهره برداری سپرده شد

author avatar
1 Feb 2019 - 11:34
پنج پروژه در غور به بهره برداری سپرده شد
author avatar
1 Feb 2019 - 11:34

فيروزکوه (پژواک، ١٢ دلو ٩٧): مسوولان محلى در غور مى گويند که از مزاياى پنج پروژه آبرسانى که امروز به بهره بردارى سپرده شد، صدها خانواده در اين ولايت مستفيد شده اند.

محفوظ الله فکور رئیس احیا و انکشاف دهات غور به آژانس خبرى پژواک گفت که اين شبکه‌های آبرسانی و ترمیماتی شامل حفاری چاه دستی، نصب سیستم سولری، اعمار احاطه برای سولرها، اعمار ذخایر به ظرفیت ۱۰۰ متر مکعب آب، اعمار دیوارهای محافظوی برای محافظت چاه و چشمه‌ها و نصب میترها سیستم خانه بخانه و شیردهن می‌باشند.

وی افزود که هزینه مجموعی این پروژه‌ها به ۷ میلیون و ۸۵۳هزار افغانی می‌رسد که ۱۵ فیصد آن از سوى مردم و متباقی از سوی دفتر یونیسف پرداخت می‌شود.

به بیان فکور، با بهره‌برداری از این پروژه‌ها تعداد ۶۳۵ فامیل در قریه جات سنگبار، لقمان آباد، شهیدان علیا، بیدک جلال و هوارنو به آب آشامیدنی صحی دسترسی پیدا کرده ‌اند.

در همین حال، محمد خان رئیس شورای قریه شهیدان با اظهار خرسندى از کار و فعالیت ریاست احیا و انکشاف دهات غور می ‌گوید: "قبلآ آب های جوی و غیر صحی را از فاصله‌های دور انتقال می‌دادیم؛ استفاده آب های غیرصحی اطفال ما را به اسهال و مريضی های گوناگون دچار می‌کرد با تکمیل شدن این شبکه‌ها مشکلات ما از ناحیه آب آشامیدنی صحی مرفوع شده است."

این در حالیست که چهار پروژه آبرسانی و ترمیماتی دو روز قبل در قریه جات چکاب، نرمته، دروازه و کهمردی ولسوالی دولتیار غور نیز به بهره‌برداری رسیده بود.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر