زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

تمام راه‌ های مواصلاتی دایکندی به دلیل برفباری مسدود شده است

تمام راه‌ های مواصلاتی دایکندی به دلیل برفباری مسدود شده است

author avatar
4 Feb 2019 - 17:26
تمام راه‌ های مواصلاتی دایکندی به دلیل برفباری مسدود شده است
author avatar
4 Feb 2019 - 17:26

نیلی(پژواک، ۱۵ دلو ۹۷): در اثر برفباری و طوفان‌های شدید دو روز اخیر، راه های مواصلاتی تمام ولسوالی‌های دایکندی به طرف مرکز ولایت و کابل، به روی ترافیک مسود می‌ باشد و شماری از مسافران در کوتل قوناق، خدیر، لوران، میش و چبلک، گیر مانده اند.

مسافران گیرماندهِ در کوتل قوناق به پژواک گفته اند که نزدیک به ۵۰ موتر با مسافرین شان به شمول زنان، اطفال و بیماران در دو طرف کوتل ها در ساحات مختلف بامیان و دایکندی گیرمانده و نیاز شدید به آب، غذا و لباس گرم زمستانی دارند.

مسافران گیرمانده در کوتل لوران ولسوالی اشترلی نیزمی‌ گویند که ده عراده موتر در مسیر لوران و نوجوک گیرمانده اند و هیچگونه امکانات جهت پاک کاری این مسیر وجود ندارد.

آنان می افزایند که هیچگونه اقدام از سوی اداره ولسوالی صورت نگرفته و حتی تيلیفون شان را جواب نمی دهند. به گفته آنان در میان گیرمانده‌ها، اطفال، زنان و مریضان عاجل نیز موجوداند.

آنان هشدار می‌دهند، در صورتی‌که به زودترین فرصت این مسیر به روی ترافیک باز نشود، تلفات انسانی رخ خواهد داد.

اسماعیل رجبی یک تن از مسافران گفت از ساعت ۹ شب گذشته به این سو در کوتل قوناق گیرمانده ایم؛ اما مسئولان محلی بامیان و دایکندی، برای نجات جان مسافران هیچ کاری انجام نمی دهند.

در همین حال، مسئولان ادارت محلی بامیان و دایکندی، گیرماندن ده مسافر در دو طرف کوتل قوناق را تایید کرده می‌گویند که به دلیل برف و توفان شدید، پاک کاری این مسیر به کندی پیش می‌رود.

غلام نبی قمبری رئیس فواید عامه بامیان گفت که برف پاکی مسیر بامیان به طرف کوتل قوناق، صبح امروز آغاز گردیده بود و چندین کیلومتر پاک کاری گردیده؛ فقط حدود ۵ کیلومتر مسافت در سرِ کوتل باقی مانده است؛ اما به دلیل شدت توفان، امشب این مسیر باز نخواهد شد.

درعین حال، خداداد سیرت رئیس فواید عامه دایکندی گفت که برف پاکی کوتل قوناق از طرف دایکندی نیز آغاز گردیده است؛ اما به دلیل سرازیر شدن برفکوچ درمسیر راه و توفان شدید، کار به کندی پیش می رود.

وی گفت که راه های مواصلاتی دیگر ولسوالی‌های دایکندی به طرف مرکز ولایت نیز مسدود می‌باشد؛ با به بهتر شدن وضعیت آب و هوا، پاک کاری ساحات آغاز خواهند شد.

قابل ذکر است که از سوی ریاست فواید عامه دایکندی، بالغ بر ۷ میلیون افغانی بودجه جهت برف پاکی ۳۹۶ کیلومتر سرک اختصاص یافته است و نیز با دو شرکت خصوصی، جهت باز نگهداشتن راه مواصلاتی شماری ولسوالی‌ها قرارداد صورت گرفته؛ اما مردم می گویند که شرکتهای قراردادی، در راستایی باز نگهداشتن راه های مواصلاتی کوتاهی می کنند.

login or register a new account.

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر