زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

صدها تن در بلخ از نیروهای امنیتی اعلام حمایت کردند

صدها تن در بلخ از نیروهای امنیتی اعلام حمایت کردند

author avatar
7 Feb 2019 - 20:01
صدها تن در بلخ از نیروهای امنیتی اعلام حمایت کردند
author avatar
7 Feb 2019 - 20:01

مزارشریف (پژواک، ۱۸ دلو ۹۷): صدها تن در مزارشریف مرکز ولایت بلخ، از نیروهای امنیتی ابراز حمایت نمودند.

آنان که در تالار نشست های مقام ولایت حضور یافته بودند، اظهارات شیرمحمد عباس ستانکزی نماینده طالبان را که در خصوص انحلال نیروهای امنیتی افغان ابرار نموده بود، تقبیح کرد.

ذبیح الله حقجو یکتن از عالمان دینی در جریان ایراد سخنانش گفت که تلاش های جاری صلح باید طوری ادامه یابد که طی آن مردم  تغییر مثبت را مشاهده کنند.

نامبرده، در اشاره به اظهارات اخیر شیرمحمد ستانکزی نماینده طالبان راجع به اضمحلال نیروهای امنیتی افغانستان گفت که هیچ کس حق ندارد تا به نام صلح، مفکوره پوچ را بر مردم تحمیل نماید.

وی گفت که نیروهای امنیتی محافظین راستین کشور اند و افغان ها از صلح حمایت میکند تا ارزش های که در نتیجه جان نثاری های نیروهای امنیتی افغان بوجود آمده، نیز حفظ شوند.

حقجو گفت: ((آنانیکه خواستار انحلال اردوی افغانستان استند، اطمینان داشته باشید که این فرمایش باداران شان است، ور نه افغانستان بدون نیروهای امنیتی چیزی دیگر ندارد، این نیروها برای حفاظت از مردم، تلاش های شبانه روزی را به خرج میدهند.))

نامبرده می افزاید که همه افغان ها تشنه صلح اند؛ اما به شرط که منافع ملی افغانستان فدای آن نشود.

حمید صفوت رییس شورای هماهنگی نهادهای مدنی در بلخ نیز گفت که نیروهای امنیتی محافظین عزت افغانستان می باشند و هیچکس در این خصوص، حق اظهارات غیرمسؤولانه را ندارد.

به قول وی، افغان ها در هر حالت، از نیروهای امنیتی شان حمایت میکنند.

موصوف افزود: ((با وجودیکه بر همکاری جامعه جهانی با افغانستان باور داریم؛ ولی اگر کمک های خارجی با افغانستان قطع می شود، افغان ها حاضر اند تا زاد خود را با نیروهای امنیتی شریک سازند.))

نامبرده تلاش های اخیر در خصوص صلح را ترغیب کننده عنوان نموده و تقاضا کرد که مذاکرات در خصوص پایان جنگ و تامین صلح باید با حضور حکومت و مردم افغانستان انجام شود.

جنرال جلال الدین یفتلی قوماندان قول اردوی ۲۰۹ شاهین در شمال گفت که آنها مطابق قانون حق و مسؤولیت دارند تا از مردم و تمامیت ارضی افغانستان سرسختانه دفاع نمایند.

login or register a new account.

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر