زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

۲۰۰ مسافر گیرمانده در برفکوچ دره «خارقل» غور، خواستار کمک شده اند

۲۰۰ مسافر گیرمانده در برفکوچ دره «خارقل» غور، خواستار کمک شده اند

author avatar
7 Feb 2019 - 14:39
۲۰۰ مسافر گیرمانده در برفکوچ دره «خارقل» غور، خواستار کمک شده اند
author avatar
7 Feb 2019 - 14:39

فیروزکوه(پژواک، ۱۸ دلو ۹۷): یکی از بستگان افراد گیرمانده در دره «خارقل» ولسوالی لعل و سرجنگل ولایت غور می گوید که حدود ۲۰۰ مسافر از چهار روز به این سو در برفکوچ گیرمانده اند و تا به حال هیچ اقدامی برای نجات آنان صورت نگرفته است.

محمد رضا مومنی یکی از بستگان افراد گیرمانده در دره «خارقل» ولسوالی لعل و سرجنگل ولایت غور که در حال حاضر در یکی از مسافرخانه ها در شهر کابل به سر می برد، در صحبت با آژانس خبری پژواک گفت که چهار روز قبل حدود ۲۰۰ تن از مسافرین غور که قصد سفر به ولایت کابل را داشتند، در اثر جاری شدن برفکوچ در دره «خارقل» در نقطه تقاطع میان ولسوالی های لعل و سرجنگل در غور و ولسوالی پنجاب بامیان گیر مانده اند.

موصوف افزود، زنان، کودکان، افراد مسن و مریض در جمعی مسافرینی اند که سوار بر ۱۲ موتر «فلاینگ­کوچ» بوده اند.

وی علاوه کرد که کاکا، پسر کاکا و پسرش در میان افراد گیرمانده اند که از وضعیت بد در این دره شکایت دارند.

به گفته او، در منطقۀ یادشده تیلیفون به درستی کار نمی کند، اما برخی ها با پیمودن یک قسمتی راه خود را به یکی از پایه های شبکه های مخابراتی رسانده، با بستگان شان تماس می گیرند.

مومنی خاطر نشان کرد که پس از گیرماندن باشنده گان ولایت غور در دره یادشده با مسئولان محلی از جمله با والی، قوماندان امنیه، شورای ولایتی، قوماندان امنیه لعل و سرجنگل، فواید عامه، اداره مبارزه با حوادث طبیعی و حتی با شورای ملی، قوماندانی قول اردوی ۲۰۷ ظفر و شماره ۱۱۹ پولیس تماس گرفته است، اما از آن زمان تا به حال هیچ اقدامی نشده است.

او تصریح نمود، به خاطر این که مسئولین زیر بار گپ مردم نروند، می گویند اقداماتی صورت گرفته است و تماس را با تُندخویی قطع می کنند.

با این حال، عبدالحی خطیبی سخنگوی والی غور می گوید که بخش های از دره «خارقل» که مربوط به ولایت غور می باشد، پاک کاری شده و مسافرین می توانند به ولسوالی لعل و سرجنگل برگردند.

موصوف با بیان این که تا به حال هیچ مسافری را از ساحه بیرون نکرده اند، گفت در ولسوالی لعل و سرجنگل مانع آن عده مسافرینی شده اند که قصد سفر به ولایت کابل را داشته اند.

وی تایید می کند که جاده دره «خارقل» از چهار روز به این سو به روی مسافرین مسدود می باشد.

خطیبی که اطلاعاتی در مورد شمار دقیق مسافرین گیرمانده از اثر برفکوچ ها ندارد، تصریح می دارد که در دره «خارقل» تمامی امکانات به شمول هوتل ها و مسافرخانه ها فراهم می باشد و هیچ مسافری در کوه ها نمانده است و تمامی آن ها خود را در جاهای امن رسانده اند.

در همین حال، غلام نبی قنبری سرپرست ریاست فواید عامه بامیان به پژواک گفت ده عراده موتر مسافربری که همراه با مسافرین شان در منطقه خارقل در برف گیر مانده اند، اما جای شان مناسب است.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر