زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

نشست مشورتی در رابطه به تعدیل قانون انتخابات برگزار گردید

نشست مشورتی در رابطه به تعدیل قانون انتخابات برگزار گردید

author avatar
8 Feb 2019 - 15:20
نشست مشورتی در رابطه به تعدیل قانون انتخابات برگزار گردید
author avatar
8 Feb 2019 - 15:20

کابل (پژواک، ١٩ دلو ٩٧): نشست مشورتی با حضورداشت شماری از کاندیدان ریاست جمهوری، نمایندگان تعدادی از کاندیدان و شماری از رهبران احزاب سیاسی و نماینده گان آنان برگزار گردید.

در خبرنامه اى که از سوى ارگ، به آژانس خبرى پژواک مواصلت ورزيده، آمده است که در این نشست که قبل از ظهر امروز در قصر چهارچنار ارگ تدویر یافت، در خصوص طرح تعدیل، ایزاد و حذف برخی از مواد قانون انتخابات، بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

منبع افزوده است که در آغاز نشست، رئیس جمهور غنی ضمن خوش آمدید به اشتراک کنندگان، گفت که اجماع عمومی، به ضرورت تعدیل در قانون انتخابات است.

او علاوه کرد که مسوده برای تعدیل قانون انتخابات آماده شده؛ تا نظریات همه گرفته شود و بر اساس آن تعدیل در قانون عملی گردد.

سپس جلسه مشورتی، به ریاست استاد سرور دانش معاون دوم رئیس جمهور ادامه یافت و اشتراک کنندگان؛ دیدگاه ها، نظریات و پیشنهادات شان را در رابطه به تعدیل قانون انتخابات به تفصیل بیان کردند.

دانش گفت که مسوده برای تعدیل قانون انتخابات؛ یک طرح حکومتی نیست، بلکه بیشتر از ۲۰ جلسه در این خصوص برگزار شده و این طرح، محصول پیشنهادات و مشوره های صورت گرفته می باشد.

نشست فیصله کرد تایک کمیتۀ تخنیکی که در ترکیب آن نمایندگان کاندیدان، احزاب سیاسی و نهادهای جامعه مدنی مرتبط به انتخابات شامل باشند، طی دو روز روی مسودۀ مذکور بحث نموده و آن را نهایی سازند.

قابل ذکر است که احزاب سیاسی و نامزدان انتخابات ریاست جمهوری، امروز با نشر اعلاميه اى، طرح پیشنهادی حکومت در مورد تعدیل قانون انتخابات را ناقص خوانده و گفتند که در مسوده تعدیل قانون انتخابات، اصل استقلالیت کمیسیون های انتخاباتی٬ بیش­تر از پیش خدشه دار گردیده است.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر