زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

۴۵ کشمش‌خانۀ عصری در چهار ولایت شمالی ساخته شد

۴۵ کشمش‌خانۀ عصری در چهار ولایت شمالی ساخته شد

author avatar
10 Feb 2019 - 15:05
۴۵ کشمش‌خانۀ عصری در چهار ولایت شمالی ساخته شد
author avatar
10 Feb 2019 - 15:05

کابل (پژواک، ۲۱ دلو ۹۷): وزارت زراعت می گوید که ۴۵ کشمش خانۀ عصری،  پس از اعمار در چهار ولایت شمالی، به بهره برداری سپرده شد.

در خبرنامه اين وزارت که امروز به آژانس خبری پژواک رسيده، گفته شده است که کار ساخت این کشمش خانه ها در سال ۲۰۱۸ از طرف برنامه ملی باغداری و مالداری «NHLP» آغاز شده بود.

خبرنامه افزوده است که هر یک از این کشمش‌خانه‌ها ۱۰ متر طول، پنج مترعرض و پنج متر بلندی دارد که در یک زمان، گنجایش بدل سازی ۵ تا ۷ تن انگور را به کشمش دارا مى باشد.

در ادامه خبرنامه آمده است که ساخت این کشمش‌خانه‌ها در بلند بردن اقتصاد باغداران، بسیار اثربخش بوده؛ چون محصولات این کشمش‌خانه‌ها، به مراتب با کیفیت‌تر از کشمشی است که به طور عنعنه‌ای تولید و در بازارهای کشور عرضه می‌شود.

برپايه معلومات منبع، از این میان، ‌۱۰ کشمش‌خانه در سرپل، ۱۸کشمش‌خانه در فاریاب، ۱۰ کشمش‌خانه در جوزجان و ۷ کشمش‌خانه‌ دیگر در ولایت بلخ ساخته شده است.

 کشمش، یکی از اقلام مهم صادراتی افغانستان است و ساخت کشمش‌خانه‌های عصری در معیاری‌سازی کشمش تولید شدۀ انگورداران، کمک زیادی می‌کند.

انگورداران، با ابراز رضایت از ساخت این کشمش‌خانه‌ها برای‌شان می‌گویند که پیش از این، به صورت سنتی به تولید کشمش می‌پرداختند که کشمش‌های تولیدشدۀ ‌شان خریداران اندکی داشت؛ اما حالا که به صورت معیاری کشمش تولید می‌کنند، توانسته‌اند میزان قیمت و مشتریان کشمش‌شان را بیش‌تر کنند.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر