زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

براى حدود ١٩هزار محصل ١٦ پوهنتون خصوصى در کابل دپيلوم توزيع ميگردد

براى حدود ١٩هزار محصل ١٦ پوهنتون خصوصى در کابل دپيلوم توزيع ميگردد

author avatar
11 Feb 2019 - 15:55
براى حدود ١٩هزار محصل ١٦ پوهنتون خصوصى در کابل دپيلوم توزيع ميگردد
author avatar
11 Feb 2019 - 15:55

کابل (پژواک،٢٢ دلو ٩٧): وزارت تحصيلات عالى، از توزيع ١٨٨٠٠ دپيلوم براى ١٦ پوهنتون خصوصى و آغاز کورس هاى آموزشى آنلاين در سال روان خبر داد و گفت که پانزده تن از پيشتازان کانکور را ، امسال به ترکيه مى فرستد.

فيصل امين سخنگوى وزارت تحصيلات عالى، امروز در يک نشست خبرى در کابل گفت که اين دپيلوم ها براى پوهنتون هاى خصوصى سلام، کاروان، رنا، باختر، کاتب، آريا، بست، حکيم سنايى، غرجستان، ابن سينا، الفلاح، جامى، خاتم النبيین، دنيا، تابش و خراسان داده است.

موصوف افزود که چاپ و توزيع ديپلوم­ها براى ساير موسسات تحصيلات عالى خصوصى نيز ادامه دارد.

اما وى افزود: «به محصلين خيالى ديپلوم نمى دهيم، ما به صورت تناوبى ديپلوم­ها را به آن عده موسسات تحصيلات عالى خصوصى مى دهيم که اسناد تقنينى شامل اسناد شموليت، نمره اساس، شناخت و هويت محصل را تکميل نموده باشد.»

به اساس معلومات وى؛ در حال حاضر در ١٣١ پوهنتون و موسسه تحصيلات عالى خصوصى در کشور، ١٧٠ هزار محصل توسط ٣٥٠٠ استاد تحت آموزش قرار دارند.

آموزش آنلاين

فيصل امين گفت که وزارت تحصيلات عالى برنامه آموزش آنلاين در دو سطح (داخلى و بين المللى) را زير شعار «علم توانايى است»، نيز آغاز کرده است.

وى گفت که اين برنامه به هدف بلند رفتن سطح دانش محصلين، افزايش آگاهى جوانان و معرفى افغانستان از نظر علمى، فرهنگى و فکرى به جهانيان آغاز شده است.

به اساس معلومات او از طريق اين برنامه، در کنار نشر رسوم و عنعنات مناطق مختلف افغانستان، زندگينامه و داشته­هاى شعراى زبان و ادبيات پشتو و درى افغانستان، چهره­هاى علمى افغانستان، به زبان انگليسى به صورت آنلاين منشتر مى شود.

همچنان موصوف گفت که به هدف بلند رفتن سطح آگاهى و دانش محصلان، کورس­هاى شش ماهه آنلاين از سوى استادان پوهنتون­هاى مختلف راه اندازى و پيش برده مى شود.

به گفته وى، محصلين مى توانند از طريق انترنت، بدون هيچ محدوديت زمانى و مکانى در همه جا و همه وقت، با داشتن  امکانات سخت افزارى ابتدايى مثل موبايل و لب تاب، به کورس هاى تحصيلى پوهنتون­هاى کشور دسترسى داشته باشند.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر