زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

یک افغان و مقام روسی در مورد نشست مسکو منازعۀ لفظی کردند

یک افغان و مقام روسی در مورد نشست مسکو منازعۀ لفظی کردند

author avatar
14 Feb 2019 - 18:44
یک افغان و مقام روسی در مورد نشست مسکو منازعۀ لفظی کردند
author avatar
14 Feb 2019 - 18:44

کابل (پژواک، ۲۵دلو ۹۷): یک مقام روسی، از شکایت حکومت افغانستان در مورد نشست مسکو گفت که روسیه با افغانستان غمشریکی میکرد، ولى حکومت کابل آن را به تمسخر گرفت.

اما یک مقام وزارت امور خارجه افغانستان برایش گفت که به عوض حکومت کابل، باید حکومت افغانستان را ذکر کنید و در این عرصه موضوع خنده و گریه مطرح نیست؛ زیرا هر کشور حق دارد تا در صورت زیر سوال رفتن منافع ملی اش، اعتراض نماید.

نشست مسکو راجع به صلح افغانستان، به تاریخ های ۱۶ و ۱۷ دلو سال جاری به اشتراک حامد کرزی رییس جمهور پیشین، نمایندگان طالبان و برخی چهره های دیگر سیاسی کشور تدویرشد.

برخی کارشناسان، نشست مسکو را اقدام مثبت و امیدوارکننده تلقی میکنند، ولی برخی ها این نشست را به سبب عدم حضور حکومت افغانستان ناکام می پندارند.

البرت خوردیف (Albert Khorev) معاون سفارت روسیه برای افغانستان ، امروز در مرکز مطالعات استراتیژیک درکابل گفت که برگزار کنندگان اصلی نشست مسکو، انجمن افغان های مقیم روسیه است و روسیه از این ابتکار حمایت کرد.

موصوف افزود: "حکومت فدراتیف روسیه و وزارت خارجه این کشور، از ابتکار متذکره پشتیبانی نموده و از لحاظ تخنیکی با این نشست همکاری نمود و به اشتراک کنندگان نشست ويزه ها را صادر کرد."

نامبرده گفت که حکومت روسیه، از اعلامیه پخش شده نشست مسکو حمایت می نماید.

موصوف افزود: "حکومت کابل، به عوض اینکه قرابت امریکا و روسیه و اقدامات صلح جویانه را مثبت ارزیابی نماید؛ به گونه اعتراض آمیز از تلاش های متذکره کناره گیری نموده، برای ما حیرت آور است."

به قول وی، حکومت افغانستان طور رسمی به سازمان ملل متحد شکایت نموده و اذعان کرده که طالبان شامل فهرست سیاه ملل متحد، چگونه در نشست مسکو اشتراک نموده اند.

نامبرده در اشاره به حضورهیئت طالبان در نشست مسکو گفت که سه ماه پیش، همین هیئت در مسکو بود، یک ونیم ماه قبل هیئت متذکره در نشست ابوظبی اشتراک ورزیده بود؛ ولی حکومت افغانستان همچو واکنشی را ابراز نکرد.

موصوف علاوه نمود: "قول معروف است که در "مقابل نیکی، بدی"، ضرب المثل پشتو است که میگوید "من در غم تو استم، ولی تو بر من تمسخر میکنی."

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر