زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

“درحال حاضر، ۸۵ فیصد مردم تحت پوشش خدمات صحی قراردارند”

“درحال حاضر، ۸۵ فیصد مردم تحت پوشش خدمات صحی قراردارند”

author avatar
16 Feb 2019 - 15:29
“درحال حاضر، ۸۵ فیصد مردم تحت پوشش خدمات صحی قراردارند”
author avatar
16 Feb 2019 - 15:29

کابل (پژواک، ۲۷ دلو ۹۷): وزارت صحت عامه از کمک ۶۰۰ میلیون دالرى جامعۀ جهانى برای دسترسی بهتر افغانها به خدمات صحى در سال آينده خبر داده و می گوید که  درحال حاضر، ۸۵ فیصد مردم تحت پوشش خدمات صحی قراردارند.

فیروز الدین فیروز وزيرصحت عامه کشور، امروز درنشستى که به مناسبت اهداى جایزه بهترین وزیر جهان به وى برگزارشده بود، صحبت ميکرد، گفت که ۱۵ سال قبل حدود ۷ فیصد افغانها به خدمات صحی دسترسی داشتند؛ اما بالاثر تلاش هاى پيگيراين وزارت، امروز ميزان اين خدمات به ٨٥ درصد   افزايش يافته است.

افزون برآن وزيرصحت عامه، کاهش ٤٤ درصد مرگ و ميراطفال درسطح کشور، وکاهش ميزان اطفال مبتلا به سوءتغذى از٦٠ درصد به ٢٠ درصد  را از جمله دستاورد هاى اين وزارت عنوان کرد.

داکتر فیروزالدین فیروز، از سوی سازمان سران حکومت جهان و نهاد موسوم به "پرایس واتر هاوس کوپرز" برنده این جایزه انتخاب شده است.

مسئولان اين سازمان مى گويند که هدف از اعطاى اين جایزه، ارج گذاشتن به وزرایی می باشد که خدمات عالی و استثنایی را در سطح خدمات ملکی بشمول آوردن و تطبیق موفقانه اصلاحات انجام داده باشند.

وزیر صحت عامه  در ادامه صحبت هايش دراين نشست گفت که این جایزه یک عزت برای مردم کشوربوده و این عزت  ثمرۀ تلاش های تمام افغانها مى باشد، و نمی تواند که به فردی تعلق داشته باشد.

وی خطاب به تمام کارمندان اين وزارت افزود که با کسب اين جايزه، توقع مردم از دست اندرکاران صحى کشور بيشتر ازپيش گرديده ولازم است تا با کارفعالانه و پيگيراين خواسته ها وتوقعات پاسخ داده شود .

احمد جان نعیم مشاور وزارت صحت عامه  سخنران ديگر اين نشست گفت که رهبری خوب، ابتکارات صحی، نوآوری ها، بهبود وضعیت صحی، رسیده گی به سکتورهای خصوصی،  ارايۀ طرح ها برای بلند کیفیت صحی و  انجام فعالیت های موثر؛ سبب شده که امروز این وزارت لقب بهترین وزیر را در سطح جهان به دست آورد.

فردین غرمان رئیس شفاخانه هاى خصوصی طى صحبتى گفت که امروز عملیات قلبی پیوند گرده در چندین شفاخانه در داخل کشور صورت می گیرد. و مريضان نياز ندارند براى تداوى به خارج از کشوربروند .

 وی از تمام سرمایه داران کشور خواست تا برای بلند بردن ظرفیت وکیفیت سکتور های خصوصی همکارى لازم نمايند .

ازسوىى هم وزير صحت عامه کشور دربخشى ازصحبت هايش، از کمک ۶۰۰ میلیون دالرى جامعۀ جهانى برای دسترسی بهتر افغانها به خدمات صحى درسال آينده خبر داده وگفت که هدف ازاين کمک ها بيشتر شدن پوشش خدمات صحى مردم در نقاط دوردست کشور گفته شده است.

او گفت که اين کمک ها درپى فعاليت هاى موثر و چشمگير اين وزارت منجمله عرضۀ خدمات صحى، کاهش مرگ و ميراطفال ومادر و اطفال سوء تغذى صورت خواهد گرفت .

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر