زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

عبدالله: بايد تلاش شود که جامعه، با آموزش سيرت نبى به يک جامعۀ سالم تبديل شود

عبدالله: بايد تلاش شود که جامعه، با آموزش سيرت نبى به يک جامعۀ سالم تبديل شود

author avatar
16 Feb 2019 - 15:51
عبدالله: بايد تلاش شود که جامعه، با آموزش سيرت نبى به يک جامعۀ سالم تبديل شود
author avatar
16 Feb 2019 - 15:51

کابل (پژواک، ٢٧ دلو ٩٧): رييس اجرايى حکومت، در مراسم سيرت نبى کريم (ص)، ضمن تاکيد بر استفادۀ درست از فرصت هاى صلح گفت بايد تلاش شود که جامعه، با آموزش سيرت نبى به يک جامعه سالم تبديل شود.

داکتر عبدالله عبدالله رييس اجرایی حکومت وحدت ملى، امروز در يک نشست زير نام سيرت النبى (ص) که از سوى وزارت­هاى ارشاد، حج و اوقاف و اطلاعات و فرهنگ در کابل تدوير يافته بود، گفت: «من حرف خود را از اينجا آغاز مى کنم که حق ميراث به دختر داده نمى شود؛ در کجاى دين ما است، حق تعليم داده نمى شود به نام دين، در روى سرک تحقير و توهين مى شود کدام دين و کدام اخلاق برايش اجازه مى دهد، در اداره که براى کسب نفقه حلال کار مى کند، با او روش نامناسب صورت مى گيرد، هيچکدام اين ها در دين ما و در سيرت پيامبر(ص) جا نداشت و ندارد.»

وى افزود: «مسئوليت مشترک همۀ ما است که با آموزش سيرت النبى (ص) جامعه و اجتماع خود را به يک اجتماع سالم تبديل کنيم. در اجتماعی که نيمی از نفوس کشور[زنان] توهين و تحقير شوند، آن اجتماع، اجتماع سالم گفته نمى شود.»

او گفت که سراسر زندگى پيامبر اسلام درس بود براى مسلمانان و بايد همه مسلمين در مورد زندگى آن حضرت تحقيق کنند و آن را سرمشق زندگى خود قرار دهند.

وى در اين نشست در مورد صلح نيز صحبت کرد.

عبدالله گفت: «همان صلحى را که آرزوى مردم است در افغانستان انشاءالله تحقق پيدا مى کند، وقتى اگر فرصت واقعى براى رسيدن به صلح باشد، من يقين دارم که کلمات مانع رسيدن به صلح نشوند؛ اما اگر بهانه چيز ديگرى باشد، باز حرف جدا است، رنج مردم خود را و تکليف مردم خود را...  اگر ما درک نکنيم و احساس نکنيم و احساس مسئوليت نداشته باشيم، واقعا ما در پيروى از سيرت پيامبر(ص) کوتاهى کرديم.»

او به خروج نيروهاى شوروى وقت از افغانستان و اشغال افغانستان توسط نيروى هاى شوروى اشاره کرد و گفت که در آن زمان، مردم افغانستان در مقابل نيروهاى شوروى وقت جهاد کردند و شرايط بد را سپرى کردند.

وى در ادامه افزود: «هيچ چيزى و هيچ بحثى، امروز او اشغال و آن جنايت را توجيه کرده نمى تواند، کشورهاىى که آزاد شدند از برکت افغانستان بودند... ما مردم افغانستان، امروز هم در شرايط دشوار هستيم، از بارگاه خداوند استدعا دارم که کمک مان کند، توفيق وحدت را بدهد و اگر فرصتى ايجاد مى شود ما از آن استفاده کنيم.»

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر