زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

تا یک سال دیگر تمام کارکنان خدمات ملکی کشور بایومتریک می شوند

تا یک سال دیگر تمام کارکنان خدمات ملکی کشور بایومتریک می شوند

author avatar
17 Feb 2019 - 13:55
تا یک سال دیگر تمام کارکنان خدمات ملکی کشور بایومتریک می شوند
author avatar
17 Feb 2019 - 13:55

کابل(پژواک، ۲۸ دلو۹۷): کمیسیون مستقل اصلاحات اداری و خدمات ملکی، می گوید که به هدف برنامه ریزی درست منابع انسانی، تمام اطلاعات بنیادی کارکنان خدمات ملکی را تا یک سال آینده در سیستم جامع، یکپارچه و مدرن ثبت می کند.

در خبرنامه اين کمیسیون که در اختیار آژانس خبری پژواک قرار گرفته، آمده است که مرحلۀ اجرایی ثبت معلومات در سیستم «اطلاعات مدیریت منابع انسانی» امروز به صورت رسمی، با ثبت معلومات احمدنادر نادری رئیس و کمیشنران این کمیسیون آغاز شد. 

منبع افزوده است: «ثبت و ذخیرۀ صحیح و دقیق معلومات کارکنان خدمات ملکی در یک پایگاه اطلاعات مرکزی، برای برنامه ریزی درست منابع انسانی و پیش­بینی استخدام و کارمندیابی در خدمات ملکی کمک می کند. فرآیندهایی مربوط به امور ذاتی کارکنان و نیز اقدامات انظباطی و تشویقی مرتبط با کارکنان را در قالب طرحی جامع و یک­پارچه در می آورد و بسترهای تحول و توسعۀ منابع انسانی را فراهم می سازد.»

بر پایۀ معلومات کمیسیون مستقل اصلاحات اداری و خدمات ملکی، سیستم اطلاعات مدیریت منابع انسانی طوری طراحی شده است که در کنار مشخصات هویتی کارکن  (نام، تخلص، نام پدر، نام پدرکلان، شمارۀ تذکره، جنسیت، تاریخ تولد، محل تولد و سکونت اصلی/فعلی(، معلوماتی چون تاریخ اولین تقرر کارکن در ادارۀ دولت، ایمیل آدرس و شمارۀ تماس کارکن، درجۀ تحصیل و رشته های تحصیلی کارکن، معلومات در مورد وظیفه (عنوان وظیفه، موقعیت وظیفه، موقف وظیفوی، نوعیت مقرری و نوعیت معاش) را نیز در بر می گیرد.»

منبع همچنان نگاشته است که به جز مشخصات هویتی کارکنان که برای همیشه ثابت می ماند، اطلاعات دیگر ممکن است در صورت نیاز به روز رسانی شود.

در خبرنامه تصریح شده است که سیستم اطلاعات منابع انسانیپ سیستمی منظم، معتبر و قابل اتکا خواهد بود. معلومات بایومتریک کارکنان، شامل اثر انگشت، عنبیۀ چشم و نیز عکس چهره می شود.

منبع با بیان اینکه افغانستان هم اکنون حدود ۴۲۴ هزار کارکن خدمات ملکی دارد، افزود که ثبت معلومات کارکنان در سیستم کارکنان اطلاعات منابع انسانی، آمار دقیق کارکنان خدمات ملکی و مشاغل موجود در خدمات ملکی را مشخص می سازد؛ برای اجرای معاشات کارکنان، نام، تخلص، نام پدر و شمارۀ حساب بانکی کارکن متناسب با کارت بانکی کارکن خیالی ثبت می شود و به سیستم پرداخت های وزارت مالیه وصل می گردد.

بر اساس این سیستم، تنها کارکنان مستحق، واجد پرداخت معاش شناخته می شوند و کارکن خدمات ملکی، همزمان نمی تواند از دو مرجع معاش دریافت کند.

احمد نادر نادری رییس کمیسیون مستقل اصلاحات اداری و خدمات ملکی در این برنامه  گفت: «برای پلان گذاری درست منابع بشری و انسانی در کشور، نیاز بود تا ما با استفاده از سیستم های جامع تر، مؤثرتر و با استفاده از تکنالوژی امروزی، بتوانیم روند انکشاف اقتصادی و اجتماعی کشور را سرعت ببخشیم و از آن طریق  بتوانیم پایداری عرصه های مختلف معلوماتی را در افغانستان فراهم کنیم.»

موصوف افزود که بر بنیاد سیستم جدید اطلاعات منابع انسانی، کارکنان خدمات ملکی با مشکلاتی که در سیستم سنتی ثبت اطلاعات وجود داشت، رو به رو نخواهند شد.

وی علاوه کرد که معلومات سوانح کارکنان در یک سیستم ثابت شده، پاک و مطمئن ثبت می شود و در دسترس کارکنان قرار می گیرند و کارکنان در پروسه هایی همچون تقاعد، تبدیلی و دریافت معاشات دچار مشکل نخواهند شد.

موصوف افزود که با ایجاد سیستم مدیریت منابع انسانی، یک پیشرفت قابل ملاحظه برای ادارۀ افغانستان است، ادارۀ ملکی و دولتی افغانستان قادر است همپا و همسو با منابع پیشرفتی که در سایر نقاط دنیا وجود دارد، حرکت بکند.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر