زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

خلیلزاد: هدف ما ختم جنگ است اما طرفدار هرگونه صلح نمی باشیم

خلیلزاد: هدف ما ختم جنگ است اما طرفدار هرگونه صلح نمی باشیم

author avatar
18 Feb 2019 - 11:45
خلیلزاد: هدف ما ختم جنگ است اما طرفدار هرگونه صلح نمی باشیم
author avatar
18 Feb 2019 - 11:45

کابل (پژواک، ۲۹ دلو ۹۷): زلمى خليلزاد مى گويد که هدف امريکا این نیست که راه بیرون‌رفت پیدا کند، بلکه هدف اساسى تامین صلح پایدار در افغانستان می باشد

نمایندۀ خاص وزارت امور خارجۀ ایالات متحدۀ امریکا اين مطلب را در ديدار با محمد اشرف غنى اظهار داشته است.

در خبرنامۀ ارگ که به آژانس خبری پژواک مواصلت ورزیده است، آمده که داکتر زلمی خلیل‌زاد گفت که  با شیوۀ کاری جدید که در چارچوب واضح به وجود آمده، روند صلح به پیش برده مى شود.

وی افزود که هدف امریکا در پهلوی همکاری های مشترک با افغانستان در عرصه های مختلف، بیشتر نمودن تلاش ها از مجراهای دپلماتیک برای برقراری صلح پایدار در افغانستان است؛ تا منافع هردو کشور حفظ شود و تلاش می گردد که هزینۀ جنگ نیز کاهش یابد.

داکتر خلیل‌زاد درادامۀ صحبت هايش خاطرنشان کرد: "ما برای صلح در افغانستان به محوریت حکومت و مردم افغانستان جدی هستیم؛ اما خواهان صلح پایدار می باشیم که در آن تمام ارزش ها حفظ شود و نقطۀ پایان بحران های ۴۰ ساله باشد."

نمایندۀ خاص وزارت امور خارجۀ ایالات متحدۀ امریکا، خاطرنشان کرد که هدف امريکا این نیست که راه بیرون‌رفت پیدا کنید، بلکه هدفش تامین صلح پایدار در افغانستان است و گسترش و تقویت روابط دو کشور پس از برقراری صلح، با حکومت افغانستان مورد بحث قرار می گیرد.

داکتر خلیل‌زاد با اشاره به اهمیت منطقه در پروسه صلح، گفت: "ما در جستجوی صلح هستیم و هدف ما ختم جنگ می باشد؛ اما طرفدار هرگونه صلح نمی باشیم."

 وی افزود که صلح برای منطقه نیز مفید است و حکومت افغانستان با اتصال راه ها و دهلیزهای زمینی و هوایی نشان داد که ظرفیت های زیادی وجود دارد که به نفع تمام کشورهای منطقه به شمول پاکستان می باشد و پاکستان، باید در راستای پروسۀ صلح همکاری عملی نماید و ما کوشش های خود را برای اجماع منطقوی در خصوص صلح ادامه می دهیم.

وی گفت که در پروسه صلح، بین حکومت افغانستان و امریکا تفاوت دیدگاه و نظر وجود ندارد و تمام اقدامات و کوشش هاىی که در زمینه صلح صورت گرفته، گام های ابتدایی است. هرچند پیشرفت ها محدود می باشد؛ اما امیدوارکننده است و آرزومندى وجود دارد که پیشرفت های خوبی در هماهنگی با حکومت و مردم افغانستان به وجود آيد.

داکتر خلیل‌زاد تصریح کرد: (ما با طالبان در جلسات متعدد، روی چهار موضوع از جمله چگونگی رابطه طالبان با القاعده، حضور عساکر امریکایی، مذاکرات مستقیم با حکومت افغانستان و آتش‌بس سرتاسری، همه جانبه و دایمی بحث نمودیم و تا زمانی که روی هر چهار موضوع موافقت صورت نگیرد، آن را پیشرفت گفته نمی توانیم. مسئله آتش بس و گفتگو با حکومت افغانستان، از مهمترین موضوعات می باشد، تمامی مسایل با همدیگر مرتبط اند و همۀ تصامیم در محوریت حکومت افغانستان اتخاذ می گردد.

وی از ابتکار رئیس جمهور به خاطر اعلام برگزاری لویه جرگۀ مشورتی صلح، حمایت و از آن استقبال کرد.

در این دیدار، اشتراک کننده گان، سوالات شان را از داکتر خلیل‌زاد پرسیدند و نظریات خود را با وی شریک ساختند و نمایندۀ خاص وزارت امور خارجۀ امریکا به سوالات آنان پاسخ ارائه کرد.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر