زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

غنى: پاکستان و طالبان مناسبات شان را واضح سازند

غنى: پاکستان و طالبان مناسبات شان را واضح سازند

author avatar
18 Feb 2019 - 12:00
غنى: پاکستان و طالبان مناسبات شان را واضح سازند
author avatar
18 Feb 2019 - 12:00

کابل (پژواک، ٢٩ دلو ٩٧): رئيس جمهور غنى از طالبان خواست تا مناسبات شان را با پاکستان، و همچنان پاکستان مناسباتش را با طالبان واضح سازد.

درخبرنامه ارگ رياست جمهورى که امروز ٢٩ دلو به آژانس خبرى پژواک مواصلت ورزيده، آمده است که  محمداشرف غنی رئیس‌جمهوری اسلامی افغانستان، اين مطلب را شام روز گذشته در ملاقات با داکتر زلمی خلیلزاد نمایندۀ خاص وزارت امور خارجۀ ایالات متحدۀ امریکا در خصوص صلح افغانستان، اظهار داشت.

منبع افزوده است در این دیدار که در ارگ انجام شد، در آن اعضای بورد مشورتی صلح، شماری از  اعضاى هیات مذاکره کننده، برخی سیاسیون و نمایندگان احزاب سیاسی، تعدادی از علما، اعضای جامعۀ مدنی، جوانان، زنان، نمایندگان سکتور خصوصی، نمایندگان مردم در شورای ملی و تعداد دیگری از اراکین بلندرتبۀ دولتی حضور داشتند.

رئیس‌جمهور غنی، ضمن خوش‌آمدید به حاضرین مجلس، گفت که در روزهای اخیر؛ مسایل کلیدی زیادی در مورد پروسۀ صلح روشن‌تر شده و به اقدامات بیشتر و مشترک نیاز است تا به صلح پایدار و باعزت رسيده شود.

موصوف، ضمن تشکر از سخنرانی رئیس جمهور امریکا در کانگرس آن کشور و با یادآوری از دیدارش با مایک پنس معاون رئیس جمهور امریکا در نشست امنیتی مونیخ، گفت که اعتماد کامل و رابطۀ مستحکم دولت با دولت، به اساس منافع متقابل نسبت به گذشته مستحکم‌تر شده و پابرجا می باشد و برای هدف مشترک صلح کار می کنیم.

اشرف غنى افزود: "ما به یک شیوۀ کار جدید و واضح با داکتر خلیلزاد به موافقت رسیده ایم که در چارچوب آن، معلومات شریک می شود و روی اجندای مشخص مشورت های دوامدار صورت می گیرد و در روشنایی آن اقدام خواهد شد."

وی اضافه کرد که در خصوص صلح روی ماحول ملی، منطقوی، بین‌المللی و کشورهای اسلامی توجه صورت می گیرد و در این زمینه، بحث های بیشتر انجام شود تا یک چارچوب ترتیب گردد، اجماع موجود تقویت شود و در بعضی موارد که اجماع نیست، به میان آید.

رئیس جمهور گفت: "ما خواهان این هستیم که طالبان مناسبات شان را با پاکستان و همچنان پاکستان مناسباتش را با طالبان واضح سازد که بر کدام اساس استوار است و ارتباط طالبان با شبکه های تروریستی و ارتباط شان با اقتصاد جرمی و حرام نیز باید معلوم گردد."

 

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر