زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

«تصميم شامل ساختن افغانستان در فهرست خطر بلند پولشويى عادلانه نيست»

«تصميم شامل ساختن افغانستان در فهرست خطر بلند پولشويى عادلانه نيست»

author avatar
19 Feb 2019 - 12:08
«تصميم شامل ساختن افغانستان در فهرست خطر بلند پولشويى عادلانه نيست»
author avatar
19 Feb 2019 - 12:08

کابل (پژواک،٣٠ دلو٩٧): کميسيون اتحاديه اروپا، افغانستان را شامل فهرست کشورهايى نموده است که نتوانسته با پولشويى مبارزه كند؛ اما بانک مرکزى افغانستان اين تصميم را عجولانه و ناعادلانه مى داند.

پولشويى، بدیل سود حاصل از خلافکاری و فساد به دارایی‌های به ظاهرمشروع است. در فرایند پول‌شویی، پول حاصل از اقدامات غیرقانونی تبدیل به پول یا ثروتی می‌ شود که در ظاهر از راه‌های قانونی به دست آمده ‌است و به این طریق «پول شسته شده» وارد اقتصاد می‌شود.

به عبارت ساده‌تر، قانونی کردن درآمدهای غیر قانونی، مشروع کردن پول‌های نامشروع و تطهیر پول‌ های حرام و یا تبدیل پول ‌های کثیف ناشی از اعمال خلاف به پول‌های تمیز و پاک، پولشویی می‌باشد.

كميسيون اتحاديه اروپا اخيراً ٢٣ كشور را به شمول افغانستان در ليست سياه قرارداده است.

در اين ليست، كشورهایی كه نتوانسته‌اند با پولشويى مبارزه كنند و داراى سيستم بانكى غيرمعيارى جهانى می‌باشند، گنجانيده شده‌ است.

بانک مركزى افغانستان مى گويد كه بانک‌هاى افغانستان، با تمام معيارهاى جهانى تنظيم بوده است و تصميم اتحاديه اروپا در اين مورد عجولانه و ناعادلانه مى باشد.

ایمل هاشور سخنگوى بانک مرکزى افغانستان، ضمن بيان اين مطلب به آژانس خبرى پژواک گفت که افغانستان در لیست سیاه پولشویی درج نشده، بلکی کميسيون اتحاديه اروپا گفته است که افغانستان، شامل کشورهایی است که در امر مبارزه با پولشویی با خطر بلند مواجه می باشد؛ اما اين تصميم کميسيون اتحاديه اروپا نيز عجولانه و ناعادلانه مى باشد.

موصوف افزود که افغانستان در نتیجه عملی کردن قوانین و مقررات پولشویی، به شکل بهتر آن و غنامند ساختن سیستم های پولی، حدود دو سال قبل از لیست خاکستری گروه مالی جهان خارج و درج لیست سفید شده است.

افغانستان، You need to subscribe to view the full article. Please login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر