زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

باشندگان مقر از شش روز بدینسو شاهراه کابل – کندهار را مسدود نموده اند

باشندگان مقر از شش روز بدینسو شاهراه کابل – کندهار را مسدود نموده اند

author avatar
19 Feb 2019 - 20:24
باشندگان مقر از شش روز بدینسو شاهراه کابل – کندهار را مسدود نموده اند
author avatar
19 Feb 2019 - 20:24

شهر غزنی (پژواک، ۳۰ دلو ۹۷): ساکنین ولسوالی مقر ولایت غزنی، از شش روز بدینسو شاهرای کابل- کندهار را مسدود نموده و اصرار میورزند که ولسوالی باید به درجه ولایت ارتقا یابد.

دراین آواخر یکتعداد شایعات پخش شده که گویا رییس جمهور برخی ولسوالی ها را به درجه ولایت ارتقا میدهد، از این جهت باشندگان مقر از شش روز گذشته بدینسو شاهرای کابل –کندهار را مسدود نموده و تاکید دارند که ولسوالی باید به ولایت تبدیل شود.

شهزاده عاصم یکتن از اعتراض کننده در مورد موضوع متذکره، به تاریخ ۳۰ دلو، به آژانس خبری پژواک گفت، در صورتیکه نفوس و مساحت این ولسوالی مدنظر گرفته شود، ولسوالی مقر ظرفیت تبدیل شدن به ولایت را دارد.

نامبرده میگوید: ((باشندگان ولسوالی های آب بند، ناوه، گیلان، جاغوری و وازه خوا ولایت پکتیکا نیز دراین اعتراض اشتراک دارند، همه به یکصدا خواستار تبدیل شدن مقر به ولایت می باشند.))

همچنان روح الله یکتن از اعتراض کننده دیگر و متنفذ قومی گفت که در راستای تبدیل شدن ولسوالی مقر به ولایت، هیچ مشکل وجود ندارد.

نامبرده گفت: ((مقر، مرکز ولسوالی های آب بند، ناوه، گیلان، جاغوری و ولسوالی وازیخوا پکتیکا می باشد و شاهرای کابل – کندهار نیز از این مسیر گذشت، به هیچ وجه حق ما باید تلف نشود و بلادرنگ این ولسوالی باید به ولایت تبدیل شود.))

اعتراض کنندگان دیگر نیز تقاضای فوق را مطرح نموده و میگفتند، در صورتیکه خواسته آنها قبول نشود، شاهرای کابل – کندهار را به روی ترافیک باز نخواهند کرد.

اما از جانب دیگر، اعتراض مذکور، مردم را با مشکلات مواجه نموده اند.

نورالله احمدزی یکتن حاضرین در منطقه، به پژواک گفت: ((دو روز پیش به این جا رسیدم، ما را توقف داده، زنان نیز در موتر همرایم استند، مردم از ناحیه با مشکل بزرگ مواجه اند.))

در عین حال، سمیع الله یکتن از رانندگان موتر باربری، به پژواک گفت که در موترش سیب و میوه های دیگر بار شده و روبه خراب شدن است.

موصوف میگوید: ((هوا خیلی سرد است، همه میوه ها را یخ زده، آنها اجازه نمی دهند، خساره زیاد را برایم وارد نموده اند.))

شماری افراد دیگر نیز اظهارات مشابه ابراز داشته و از اعتراض کنندگان خواستند تا راه باز نموده و موضوع را به حکومت محول سازند.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر