زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

جمع آوری اسلحه غیرقانونی در قره باغ کابل مردم را به تامین امنیت امیدوار کرده است

جمع آوری اسلحه غیرقانونی در قره باغ کابل مردم را به تامین امنیت امیدوار کرده است

author avatar
19 Feb 2019 - 15:14
جمع آوری اسلحه غیرقانونی در قره باغ کابل مردم را به تامین امنیت امیدوار کرده است
author avatar
19 Feb 2019 - 15:14

کابل (پژواک، ۳۰ دلو ۹۷): امسال در ولسوالی قره باغ کابل، به شمول ۲۸ قتل، ۸۴ واقعه جنایی مردم را نگران کرده بود؛ اما بعد از آن برای تامین امنیت امیدوار شده اند که پولیس ساحه، صد میل سلاح را  از افراد جمع آوری نموده است.

قرار معلومات احمد جواد قوماندان امنیه ولسوالی قره باغ، در سال جاری تاکنون دراین ولسوالی، ۸۴ قضیه جنایی ثبت شده است.

به قول موصوف، در واقعات متذکره، ۲۸ مورد قتل، سه واقعه آدم ربایی، ۲۴ قضیه سرقت موترها، منازل و دکاکین و جرایم دیگر شامل است.

اما نامبرده گفت که نیروهای امنیتی از قریه های نهرقلعه، سامان قلعه، شاه قلعه، پیتابه، موسی قلعه، جارچی قلعه، کهنه قلعه، کارگران، ننگی خیل، میانه جوی، دشت سه برچه و قاضی قلعه، حدود صد میل سلاح را جمع آوری نموده اند، که بعد از آن هیچ حادثه امنیتی رخ نداده است.

موصوف افزود که ازجمع سلاح های متذکره، ۷۶ میل کلاشنکوف و دو میل تفنگچه از منزل لعل محمد مشهور به قصاب  و متباقی از قریه های دیگر به دست آمده است.

موصوف بدون ارائه جزییات گفت که چند تن به این ارتباط دستگیر شده؛ اما لعل محمد درمیان آنها نیست؛ زیرا نامبرده در منطقه حضور ندارد.

برخی باشندگان منطقه، از این اقدام نیروهای امنیتی استقبال میکنند.

احمدحبیب باشنده قریه میان جوی قره باغ، اقدام یادشده حکومت را تمجید نمود، ولی گفت که افراد مسلح غیرقانونی، در قریه های دیگر نیز وجود دارند و نیاز است تا آنها نیز خلع سلاح شوند.

به قول موصوف، افرادمسلح غیرقانونی گاهگاه، طور اخص در مراسم خوشی و عروسی دسته، دسته گشت و گذار میکنند؛ اما بعد از عملیات متذکره رقم آنها کاهش یافته است.

یکتن از باشندگان قریه کاریز قره باغ که نخواست نامش فاش شود، گفت که ناوقت هر شب، دراین قریه تیراندازی صورت میگرفت، ولی کسى در مورد بازخواست نمیکرد.

موصوف علاوه کرد: "یک ماه پیش، تیراندازی شد، هیچکس جرئت بیرون شدن از خانه را نداشت و مردم به فکر شب های دیگر که گویا تیراندازی هوایی صورت میگیرد؛ اما فردا اطلاع یافتیم که سارقین یک صراف را در منزلش کشته اند."

هدایت الله یکتن از باشندگان قریه نهرقلعه گفت: "من درشهرکابل وظیفه دارم و در ایام رخصتی به خانه ام میروم؛ اما در پی موجودیت افراد مسلح غیرقانونی و ناگوار بودن وضعیت امنیتی، رفت و آمد را کاهش داده ام، من و باشندگان دیگر این ولسوالی، تا حدی درمورد بهبود اوضاع امیدوار شده ایم."

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر