زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

در بامیان تلاشها برای جلوگیری از بد دادن یک دختر ۸ ساله جریان دارد

در بامیان تلاشها برای جلوگیری از بد دادن یک دختر ۸ ساله جریان دارد

author avatar
19 Feb 2019 - 15:16
در بامیان تلاشها برای جلوگیری از بد دادن یک دختر ۸ ساله جریان دارد
author avatar
19 Feb 2019 - 15:16

بامیان (پژواک، ۳۰ دلو۹۷): مسئولان محلی در بامیان، با ایستاده گی در برابر فیصلۀ بزرگان قومی در مورد بد دادن یک دختر ۸ ساله در برابر فرار یک زن ۵۵ ساله، با شکستاندن این سنت ناپسند، می خواهند جلو خرافاتی را که سبب تباهی انسان ها می شود، بگیرند.

بر پایۀ معلومات مسئولان دربامیان، یک زن ۵۵ ساله باشنده قریه جلمیش ولسوالی شیبر، ماه قبل توسط فردی فرار داده می شود و روز گذشته بزرگان قومی فیصله می نمایند که در بدل وی، دختر ۸ ساله متعلق به خانواده مرد مذکور، به بد داده شود.

عبدالحق یکی از باشنده گان قریه جلمیش، به آژانس خبری پژواک گفت این فیصله را متنفذین و موسفیدان محل انجام داده اند تا جلو شر را در منطقه بگیرند.

وی افزود: «ماه قبل یک مرد، یک زن ۵۵ ساله را از این منطقه فرار داد و به ولسوالی تاله و برفک بغلان برد؛ اما فامیل فرار دهنده در جلمیش می باشد و با توجه به اینکه فاميلش در اینجا بودند، ریش سفیدان فیصله کردند که این دختر، به بد داده شود تا جلو همچو اعمال گرفته شود.»

محمد عظیم فرید ولسوال شیبر گفت که در پیوند به این قضیه، یک تن بازداشت و به څارنوالی معرفی شده است و برای روشن شدن هرچه بهتر موضوع، چهار تن از بزرگان محلی را احضار نموده اند.

موصوف افزود که در پیوند به این قضیه، دو تن مظنون می باشند؛ اما از اینکه به ولسوالی شیبر فرار کرده اند و مربوط به ولایت بغلان می باشد، اقدامی کرده نمی توانند.

او گفت: «از بد دادن این دختر، به صورت جدی جلوگیری خواهیم کرد و نخواهیم گذاشت که این کودک، قربانی سنت ناپسند و خرافاتی شود.»

پژواک تلاش کرد تا با اعضاى خانوادۀ زن ٥٥ ساله اى که فرارى داده شده و خانوادۀ طفل ٨ ساله که قرار است به بد داده شود، صحبت نمايد؛ اما هيچ يک از آنها حاضر به صحبت نگرديدند.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر