زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

در پنج ولسوالی هرات از طرف شب ارتباط تیليفونی تامین نیست

در پنج ولسوالی هرات از طرف شب ارتباط تیليفونی تامین نیست

author avatar
19 Feb 2019 - 14:24
در پنج ولسوالی هرات از طرف شب ارتباط تیليفونی تامین نیست
author avatar
19 Feb 2019 - 14:24

هرات(پژواک، ۳۰ دلو ۹۷): شماری از باشنده گان هرات می گویند که قطع ارتباط تیليفونی شب هنگام در چندین ولسوالی این ولایت، باعث نگرانی و ایجاد مشکل برای مردم شده است.

محمد باشنده ولسوالی شیندند هرات، در صحبت با آژانس خبری پژواک گفت که به دلیل تهدیدات بلند امنیتی، ارتباطات تیلیفونی هر روز از شام تا حوالی ساعت ۶:۰۰ صبح قطع می شود.

موصوف افزود، با آن که مردم در ولسوالی هاى هرات با مشکل مواجه اند؛ اما حکومت برای رفع این معضل کم ترین توجهی را نمی کند.

یکی از باشنده های ولسوالی پشتون زرغون که خواست نامش گرفته نشود، گفت که آنتن های شبکه مخابراتی در این ولسوالی، از طرف شب غیر فعال می شود و مردم نمی توانند با کسی صحبت کنند.

موصوف افزود: "اگر مریض داشته باشیم، نمی توانیم به ترانسپورت و یا داکتر تماس بگیریم و یا اگر وضعیت امنیتی خراب باشد، نمی توانیم ما به مقام های امنیتی اطلاع بدهیم."

کامران علیزایی رئیس شورای ولایتی هرات، قطع ارتباطات تیليفونی و غیرفعال شدن آنتن‌ ها را در هنگام شب، «تاسف بار» خواند و تاکید کرد که باید جلو این نا بسامانی گرفته شود.

وی گفت: «متاسفانه آنتن های مخابراتی به دلیل تهدید مخالفین، شب هنگام قطع می شوند و این نشان می دهد که دولت در این مناطق حاکمیت ندارد.»

با این حال، عاشق الله علیزایی رئیس مخابرات و تکنالوژی معلوماتی هرات گفت که تهدیدات امنیتی، بالای آنتن های مخابراتی افزایش یافته است و تاثیر منفی روی خدمات مخابراتی گذاشته است.

او گفت که به دلیل مشکلات موجود در ولسوالی های غوریان، پشتون زرغون، چشت، اوبه و شیندند، ارتباطات تیليفونی از طرف شب قطع می گردد.

وی خاطر نشان کرد در صورتی که آنتن های مخابراتی از طرف شب تامین امنیت شوند، شبکه های مخابراتی آن را فعال نگه می دارند؛ اما از اینکه هیچ تضمینی از آسیب رسیدن به این آنتن ها که با هزینه هنگفت نصب شده اند، وجود ندارد، از طرف شب غیر فعال می شوند.

در همین حال، اداره محلی هرات می گوید که نیروهای امنیتی، در راستای تامین امنیت آنتن های مخابراتی تلاش خواهند کرد.

جیلانی فرهاد سخنگوی والی هرات گفت: «ما آماده استیم که در تامین امنیت آنتن های مخابراتی ولایت هرات اقدام کنیم؛ اما متاسفانه مشکل درهرات نیست، مشکل در شبکه ولایت فراه است؛ چون تهدیدی که در ولایت فراه پیدا می شود، به ولایت هرات هم مشکل ایجاد می کند.»

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر