زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

موجودیت سگ های ولگرد باعث آزار و اذیت شهریان کابل شده است

موجودیت سگ های ولگرد باعث آزار و اذیت شهریان کابل شده است

author avatar
19 Feb 2019 - 10:25
موجودیت سگ های ولگرد باعث آزار و اذیت شهریان کابل شده است
author avatar
19 Feb 2019 - 10:25

کابل (پژواک،٣٠ دلو۹۷): شماری از شهریان کابل، با نگرانی از موجودیت «سگ های ولگرد» در کوچه و پسکوچه های شهر کابل، می گویند که هراس از این سگ ها سبب شده تا مردم پس از شام و دم صبح، از منزل بیرون شده نتوانند.

حاجی غلام نبی یک تن از باشندگان ناحیه یازدهم شهر کابل، با نگرانی از افزایش سگ های ولگرد  در سطح شهر، به آژانس خبری پژواک گفت: «چندی پیش برای ادای نماز صبح، از منزل بیرون شدم و در نزدیکی مسجد سگی بالایم حمله کرد و مرا گزید و از آن به بعد، جرئت نمی کنم که در نماز خفتن و صبح به مسجد بروم.»

او گفت که اگرغلو نشود، در ساحه خیرخانه شهر کابل به تناسب ساکنانش، سگ ولگرد موجود می باشد و هرگاه نظری به این سگ ها در سرک ها، کوچه ها و پسکوچه ها انداخته شود، دیده می شود که به مانند رمه های گوسفند گشت و گذار می کنند.

این باشنده ساحه خیرخانه شهر کابل، با بیان اینکه سگ های ولگرد، افزون بر بزرگان سبب آزار و اذیت کودکان نیز شده است، از شاروالی کابل و وزارت صحت عامه خواست تا در راستای عقیم سازی و از بین بردن همچو سگ ها که به یک تشویش کلان در میان مردم تبدیل شده است، توجه نمایند.

نجیب الله یکی دیگر از باشندگان کارته نو در ناحیه هشتم شهر کابل گفت که چند شب قبل، ساعت ۲:۰۰ شب به خانمش بیماری پیش آمد و هنگامی که از خانه با مریض برآمد، سگ های ولگرد باعث آزار و اذیت شان شد و ناگزیر شد تا خانمش را در کنار جاده بگذارد و سگ ها را دور کند.

موصوف، از شاروالی و دیگر مسئولین ذیربط خواست تا در از بین بردن این سگها اقدام جدی نمایند.

احمد بهزاد غیاثی رییس تنظیف شاروالی کابل، در پاسخ به این نگرانی ها، به آژانس خبری پژواک گفت از یکسال به این طرف، روند واکسین سگ های ولگرد آغاز شده است و در این مدت، حدود شش هزار سگ واکسین نازایی شده اند.

وی افزود که هم اکنون برنامه عقیم سازی سگ های ولگرد در نواحی سوم، چهارم و دهم جریان دارد.

موصوف علاوه کرد که در مجموع در سطح شهر کابل، بیش از ۲۸ هزار سگ ولگرد موجود می باشد و برای انجام این امور، ۲۰ تن ازکارمندان اين اداره در هندوستان آموزش دیده اند.

در همین حال، شمس الرحمن فروتن یکتن ازعلمای دین گفت اگرچه دین مقدس اسلام در خدمت بشر است و همه موجودات برای منافع بشر بوجود آمده اند؛ اما  اگر سگ های ولگرد به محیط، صحت و جامعه  مضر تمام شوند، از بین بردن آن ها مانعی ندارد.

وی افزود: «نبی کریم ص، در مدینه منوره، بر از بین بردن یک تعداد سگ ها که به محیط مضر تمام شده بود، امر کرد و در اینجا نیز باید تشخیص دقیق شود و در صورتی که ثابت شود، موجودیتش باعث ضرر در جامعه می شود، از بین برده شود.»

اين عالم دين همچنان گفت که برخى نگرانى ها با او نيز شريک گرديده که شمارى از نمازگزاران در سایر اوقات نماز به مسجد می آیند؛ اما به دلیل موجودیت سگ های ولگرد در نماز خفتن و صبح به مسجد نمی آیند.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر