زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

“از کمک غذايى جاپان متضررين خشکسالى در ٢٢ ولايت مستفيد شده اند”

“از کمک غذايى جاپان متضررين خشکسالى در ٢٢ ولايت مستفيد شده اند”

author avatar
20 Feb 2019 - 13:52
“از کمک غذايى جاپان متضررين خشکسالى در ٢٢ ولايت مستفيد شده اند”
author avatar
20 Feb 2019 - 13:52

کابل (پژواک، اول حوت٩٧): سازمان غذايى جهان، کمک موادغذايى به ا رزش١٣ مليون دالرى کشور جاپان را به مردم افغانستان به موقع خوانده ميگويد که ازاين کمک، متضررين خشکسالى در ٢٢ ولايت کشور مستفيد شده اند.

زلاتن میلیسیچ رییس پروگرام غذایی جهان در افغانستان، اين مطلب را امروز پس از تحويل دهى آخرين بورى هاى اين مواد غذايى از سوى سفير جاپان در کابل، اظهار داشت.

 موصوف افزود که کمک ۱۳ میلیون دالر امریکایی حکومت جاپان، زمینۀ رساندن کمک های موادغذایی برای مردم آسیب دیده از خشکسالی در افغانستان را مساعد نمود.

اوگفت: (کمک سخاوتمندانۀ ١٣ میلیون دالر امریکایی   (١.٤٤ میلیارد ین جاپانی) ، رساندن کمک های عاجل بشری پروگرام غذایی جهان WFP) ) ازطریق توزیع کمک های موادغذایی و پول نقد برای بیش از ٦٧٥ هزار نفر را تقویت بخشید. )

برپايه معلومانت منبع، این کمک که در ختم ٢٠١٨ به دست آمد، به تعقیب کمک ٢.٧  میلیون دالر امریکایی) ٢٩٨ میلیون ین جاپانی) حکومت جاپان صورت میگیرد که در اواسط ٢٠١٨ انجام یافته بود.

رئیس پروگرام غذایی جهان در افغانستان، ضمن اظهار امتنان از کمک های به موقع حکومت و مردم جاپان گفت: "این کمک ها زمانی در دسترس ما قرار گرفت که حالت اضطراری درافغانستان در سطح بلند قرار داشت، کمک کشورجاپان برای ما اجازه داد تا به نیازمندی های مردم آسیب دیده از خشکسالی به شکل موثر پاسخگو باشیم."

 وی در ادامه سخنانش گفت که  با این کمک، مردم در٢٢ولایت خشکسالی زده در کشور از آرد غنی شده که از منابع داخلی تهیه گردیده، با دیگر مواد غذایی بشمول دال نخود، روغن غنی شده و نمک آیودین دار مستفید شدند.

به گفته رییس پروگرام غذایی جهان در افغانستان،(WFP) در افغانستان تا حال ۵۶۰۰۰ میتریک تن مواد غذایی و به ارزش ۴ میلیون دالر امریکایی پول نقد برای مردم متاثر از خشکسالی توزیع نموده است؛ این کمک ها در اکتوبر ۲۰۱۸ وسعت پیدا کرد که در نتیجه آن ۲.۷ میلیون تن کمک های مواد غذایی را  دريافت کردند.

کیچی هارا شازده سفیر جاپان در افغانستان طى صحبتى گفت: "سال گذشته کمبود شدید مواد غذایی مناطق زیاد را در افغانستان متاثر ساخت، و جاپان تصمیم گرفت، که با (WFP) کار نماید تا برای مقابله با خساراتى که از خشکسالی در افغانستان به وجود آمده، کمک اضطراری فراهم نمایند."

  اين دپلمات جاپانى گفت: "جای بسا خرسندی است که می بینیم آرد گندم خریداری شده در اینجا در ذخائر رسیده و WFP آماده توزیع برای مردم آسیب دیده است. ما امیدوار هستیم که این کمک اساسى باشد برای مردم آسیب دیده؛  تا بر مشکلات فايق آمده و برای خود زندگی بسازند."

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر