زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

بیماری های سرطان جهاز هضمی در نیمروز تشخیص و تداوی می شود

بیماری های سرطان جهاز هضمی در نیمروز تشخیص و تداوی می شود

author avatar
20 Feb 2019 - 13:24
بیماری های سرطان جهاز هضمی در نیمروز تشخیص و تداوی می شود
author avatar
20 Feb 2019 - 13:24

زرنج (پژواک، اول حوت ۹۷): ریاست صحت عامۀ نیمروز از تشخیص و تداوی بیماران سرطان جهاز هضمی، در حالی در این ولایت خبر می دهد که مردم پیش از این، غرض تداوی اين مريضى به خارج از کشور می رفتند.

داکتر خسرو یوسفزی رئیس صحت عامه نیمروز، در صحبت با آژانس خبری پژواک گفت که از مدتی به این سو، بیماری های سرطان جهاز هضمی در زرنج توسط یک تن از داکتران متخصص افغان که تحصیلاتش در این رشته را در هندوستان فرا گرفته است، تشخیص و تحت مداوا قرار می گیرد.

موصوف افزود که تداوی بیماران سرطانی جهاز هضمی در نیمروز، سبب شده تا برخی بیماران از ولایت های هرات، کندهار، هلمند و فراه به کابل و یا خارج از کشور نروند و غرض مدوا به این ولایت بیایند.

وی خاطرنشان کرد که دوری ولایت نیمروز از مرکز و قرار گرفتن در فاصلۀ حدود یک هزار کیلومتری از کابل، سبب شده تا خدمات صحی تخصصی کمتر در این ولایت عرضه گردد.

داکتر شکر الله حیدرخیل متخصص بیماری های سرطان جهاز هضمی،  به پژواک گفت که از زمان ایجاد مرکز تداوی بیماری های سرطان جهاز هضمی در ۱۷ ماه گذشته در این ولایت، حدود ۱۸۸۰ بیماری سرطانی تشخیص و تحت مداوا قرار گرفته است.

به گفته او، تا به حال  در اطراف غدۀ سرطانى ۹۰ بیمار سرطان جهاز هضمی جال گذاشته شده که از پیشرفت غده سرطانی جلوگیری می کند و همچو عملیات در حوزه غرب، تنها در نیمروز صورت می گیرد.

وی افزود، در حالیکه تداوی بیماران سرطانی جهاز هضمی در خارج از کشور، حدود ۳۰۰ هزار افغانی هزینه بر می دارد؛ اما در نیمروز در بدل پرداخت ۲۴ هزار افغانی، بیمار تحت تداوی قرار می گیرد.

نور محمد یکی از باشنده گان نیمروز که مادرش مبتلا به بیماری سرطان مری بوده، ابتدا غرض تداوی او را به هرات و سپس به پاکستان می برد و از اینکه توان پرداخت هزینه های گزاف در آن کشور را نداشته است، دوباره با مادر بیمارش به افغانستان بر می گردد؛ اما پس از آن که مطلع می شود، این بیماری در شهر خودش درمان می گردد، مادرش را به مرکز تداوی این بیماری در شهر زرنج می برد.

موصوف افزود پس از آنکه مادرش را به این مرکز برد، داکتر برایش اطمینان داده است که این بیماری قابل علاج می باشد و او را تحت مداوا قرار داد.

وی خاطرنشان کرد که مادرش، بعد از تداوی از شفاخانه صحت یاب و حالا مرخص شده است.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر