زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

دایاگ: در شمال ۲۵۰۰ گروه مسلح غیرقانونی فعالیت دارند

دایاگ: در شمال ۲۵۰۰ گروه مسلح غیرقانونی فعالیت دارند

author avatar
20 Feb 2019 - 15:09
دایاگ: در شمال ۲۵۰۰ گروه مسلح غیرقانونی فعالیت دارند
author avatar
20 Feb 2019 - 15:09

مزارشریف (پژواک، اول حوت ۹۷): مسئولین برنامۀ خلع سلاح (دایاگ) میگویند که در زون شمال، حدود ۲۵۰۰ گروه مسلح غیرقانونی مصروف فعالیت های تخریبی می باشند.

جنرال عبدالمنان عابد مسئول برنامه دایاگ در شمال، حین تسلیمی حدود ۲۰ میل سلاح مختلف النوع در قوماندانی امنیه بلخ گفت که افراد مسلح غیرقانونی در برابر صلح و ثبات، نسبت به مخالفین مسلح خیلی خطرناک اند.

نامبرده در پاسخ به یک پرسش آژانس خبری پژواک گفت که موجودیت افراد مسلح غیرقانونی در ولایات شمال، بر اوضاع ناامن جاری تاثیر مستقیم دارد.

موصوف افزود که فعالیت گروه های مسلح غیرقانونی، در اخلال نظم عامه، نسبت به طالبان و داعش خیلی خطرناک است.

عابد گفت: "صفوف و خطوط طالبان و داعش معلوم بوده که هر روز سربازان امنیتی با آنها درگیر جنگ اند؛ بدبختانه که افراد مسلح غیرقانونی در روستاها، شهرها و جاده ها آزادانه گشت و گذار نموده و مردم را آزار و اذیت میکنند."

مسئول برنامه دایاگ در جریان اظهاراتش گرچه از کدام حزب خاص نام نبرد؛ ولی افزود که بسیاری افراد مسلح غیرقانونی در شمال، از حمایت احزاب سیاسی و برخی جریان های دیگر بهره منداند.

به قول وی، در شمال حدود ۲۵۰۰ گروه مسلح غیرقانونی فعالیت دارند.

عابد راجع به تسلیمدهی حدود ۲۰ سلاح های مختلف از سوی قوماندانی امنیه، به برنامه دایاگ گفت که سپردن سلاح های متذکره، بر وضعیت امنیتی هیچگونه تاثیر نمی گذارد.

به قول وی، سلاح یادشده درحالى از مجرمین جنایی ضبط شده که در گذشته ذریعۀ آن جرایمى را مرتکب شده اند.

جنرال عابد، از اقدامات اخیر نیروهای امنیتی علیه افراد مسلح غیرقانونی خوشبینى نموده؛ اما علاوه کرد که روند متذکره باید بیشتر تسریع يابد.

قرار معلومات نامبرده، در آغاز راه اندازی برنامه دایاگ درشمال، ۵۰۰ گروه مسلح غیرقانونی تثبیت شده بودند، که اکنون پنج برابر افزایش یافته اند.

عبدالقادر مصباح یکتن از فعالان سیاسی و مدنی مزارشریف، به پژواک گفت که موجودیت افراد مسلح غیرقانونی، مردم را با مشکلات بزرگ مواجه نموده اند.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر